• Hustru och man

Mamma med på möhippa?

Ni som blivit hippade, har ni haft med er mamma under dagen? Min tärna undrar om jag vill ha med mamma och visst, varför inte? Men undrar bara hur man "brukar" göra..?

• Svar på tråden Mamma med på möhippa?
  • Niini

Jag hoppas på pole dancing på min hippa och ärligt talat skulle jag nog skämmas om mamma kom med på det ;)

Men om du tycket det skulle vara kul att ha med henne så varför inte :)

• Sebastiána

Det är ju inte jag som ordnar hippan. Jag vet inte ens om det blir någon - tanek är ju att det ska vara en överaskning alltså vet jag inte vilka som vill vra med och hippa mig eller inte. Jag tror dock att min mamma gärna firar mig på annat sätt än genom att vara med på hippa.

• FramtidaFruSandberg

min mamma var inte med på min hippa (svårt att ha tjejsnack på samma sätt när hon är med) men hon anordnade en liten egen "minihippa" till mig med min moster och kusin istället

• sms å fotboll

Det beror nog på hur din mamma är och vilken relation ni har. Jag hade tyckt det varit roligt om min mamma var med men så pratar vi ju nästan varje dag och om allt mellan himmel och helvete.

• MrsGranath

Min mamma ska vara med på min hippa, även m2b´s mamma om hon vill... Tycker det ska bli kul! Och just den dagen får de ha lite överseende med vad som sägs och görs tycker jag.. =)

• Emmilie87

Möhippan anordnas av brudens vänner, så nej, jag anser att mammor inte ska vara med på hippan. Systrar kan däremot få vara med tycker jag.

• BrideBecks

Jag hade inte haft något emot om min mamma varit med men å andra sidan hade nog tjejsnacket varit på en annan nivå då (jag vill inte att hon ska veta saker om mitt och mina vänners sexliv t ex).

• Yarrow

Jag saknade mamma på min möhippa! :)

• asfaltsbarn

Hej, min mamma var med på min hippa, hade känts konstigt annars, men vi pratar minst en gång per dag. Visserligen har jag inte så många vänner så det var  bara två sycken med som jag inte var släkt med, de andra var systrar och svägorskor, och mamma så klart! Det beror ju på vad man ska göra på hippan..

• Optimia

Det beror väl lite på vad man ska göra, och i vilken ålder ens mamma är. Är det väldigt mycket fysiskt tunga aktiviteter och man har en gammal mamma, är det kanske inte så kul för henne att hänga med då.

Har man program som ens mamma också uppskattar, tycker jag gott man kan ta med både mamma och svärmor. De brukar väl oftast förstå att de ska gå hem rätt tidigt i varje fall; ska man t.ex. på nattklubb som avslutning på hippan, brukar väl de flesta mammor, mostrar, svärmödrar fatta att de ska gå hem.

Kusiner, systrar och andra släktingar anser jag är självskrivna, oavsett om man bjuder med mammorna eller ej.

• syster78

Jag har varit med och planerat flera hippor för kompisar och på en där vi på morgonen hade en lugn frukost och därefter lite afrikansk dans var mamman med (även svärmodern men hon var bortrest). Vi funderade lite kring vad bruden skulle kunna tycka om detta och som vi trodde tyckte hon det var kul, det handlar ju om vilken relation de har. När vi sen åkte vidare åkte mamman hemåt.

Jag själv vill dock inte ha med min mamma...

• AnnC81

Jag var på möhippa för två veckor sedan och då var hennes mamma samt m2b's mamma med på dagen, men efter lunch gick de och då blev det FF. :)

• Hustru och man

Tack för alla svar. Jag har en väldigt nära relation till min mamma. Beroende på vad min tärna hittat på för jäkelskap tror jag mamma skulle uppskatta att vara med. Får väl tärnan avgöra, de känner varandra väl de med :) För jag VET att det blir en hippa, men inte en susning om vad det handlar om :D

• Senilia

Min mamma var med hela dagen - fram till vi skulle ut och dansa. Jag bad min syster se till att hon var med.. För en sån dag utan mamma - nej det skulle bara kännas fel och tomt..=)

Svar på tråden Mamma med på möhippa?