• Vi2alltid

Kompisdejting :)

Jag kom på en rolig grej precis just nu. Det pratas så mycket om att dejta för att hitta den rätta kärleken. Men jag har ju redan hittat honom. Däremot känner jag att jag har lite ont om kompisar just där jag bor, eftersom alla mina vänner flyttar härifrån hela tiden. Nu har precis min bästa vän flyttat för att plugga. Många av mina vänner har fått barn och har inte så mycket tid för att hänga med oss.

Tänk om man kunde internet-kompisdejta! Dejta tills man hittar någon som man känner att det klickar med och man vill umngås med. Det kanske kan bli 2010-talets nya grej :D

• Svar på tråden Kompisdejting :)
  • sms å fotboll

Det hade varit superkul!
    Vi är lite i samma läge. Antingen så har vännerna renoveringsobjekt till hus eller så bor de en bit härifrån och har då även barn (så det finns ju annat att fylla tiden med :) )

• mattiasFästmö

Åh det hade jag älskat! Jag har också blivit av med kompisar som flyttat eller som bara kontakten runnit ut i sanden för att man lever för olika liv och lite vuxit ifrån varandra.

• mamablues

Jag med!! Å inte är det lätt att skaffa nya kompisar heller när man aldrig går ut på krogen eller som jag är mammaledig. Har visserligen bott i den här staden förut men det var för 10 år sedan å mkt hinner ändra sig. Jag har min syrra å ett fåtal ytliga kontakter. Har försökt hitta en ny vän på mammaträffar men de är så upptagna med sitt liv å de pratar bara om sina ungar hela tiden. Vore ju skönt att prata vuxen med någon för omväxlings skull

• Runi

Det låter ju helt underbart :D Där jag bodde innan jag flyttade till Nödinge där hade alla flyttat därifrån för att studera m.m. 

Här är jag däremot helt ny så det sociala nätverk är inte direkt enormt :P

Min syster som bor kvar i Nyköping känner samma sak som mig, alla flyttar därifrån m.m. Tror nog det är väldigt många som skulle tycka om den iden!

• BangBang

Ha ha vad roligt att alla säger samma sak, varfrö inte börja "kompisdate"a då??

• Vi2alltid

Nä som ni säger så är det inte lätt att knyta nya kontakter, man har liksom sitt liv, går till sitt jobb, går till sitt gym och handlar i sin affär :P

Och speciellt ni som är mammor kanske, som har ganska fullt upp med det.

• passionsblomman

HA!!! Det är ju det jag gör!
    Det är därför jag är på BT numera, för "mina" kompistrådar,där vi umgås på daglig basis. Vi träffas friskt irl också. Jag flyttade för snart ett år sedan från storstan till ett mycket litet samhälle. Redan den här sommaren har, få se nu... FEM av min atrådvänner -med familjer, varit här och hälsat på,. Ena familjen åkte igår. Flara är på väg.! I september kommer minst två, kanske fyra, trådtjejer med sina barn, och nästa sommar planerar vi stort trådjubiléum med party här:

Jag ser det som att detta bara är början.

(värt att nämna är ju att detta är besöken från BT, förutom dessa har det varit gott om vänner från förr och släkt såklart)

• sms å fotboll
    BangBang skrev 2010-08-19 16:20:24 följande:
    Satt just och funderade på det :)
  • Vi2alltid

BangBang skrev 2010-08-19 16:20:24 följande:

Tja, det är ju ändå en lite annorlunda grej, kanske inte alla som hänger med i konceptet. En del skulle nog bli skraja om någon plötsligt föreslår om de ska kompisdejta :) Det är klart att man kan föreslå en fika med någon och sådär, men jag menar nog att det ska ske mer rakt på, kanske en sida där man letar efter folk som man tycker verkar vettiga och sen bokar en dejt. Och klickar det inte så ska man kunna känna att det går att göra precis som på en "vanlig" dejt: "Tyvärr jag vet inte om vi passar ihop" :D

Och VAR ska man dejta? På de flesta ställen på internet handlar det som att ragga tycker jag. Här på BT är det inte många som har skrivit var de bor tex. Annars har jag träffat på många här som jag tycker verkar vettiga.

• sms å fotboll

Man borde kanske sno ihop en hemsida...

Svar på tråden Kompisdejting :)