• uppochhoppa

Tärnklänningar - var köper /köpte ni?

Har tänkt köpa tärnklänningar från Kinaklänningsföretagen, och bjuda mina tre tärnor på dem. Hade fått uppfattningen att det skulle vara riktigt billigt, typ 500-800 kr per klänning... eftersom man lästa att många gjort sådana fynd. Kikade nu på Little Corals hemsida och de kostar ju runt tusenlappen. Inte extremt dyrt, men dyrt för att köpa "grisen i säcken" när man inte vet om det passar kan jag känna.

Var köpte ni tärnklänningarna?
    Jag bor i Sthlm, en tärna i uppsala och en i Örebro.

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Svar på tråden Tärnklänningar - var köper /köpte ni?
  • Fjosok

Kom ihåg att du kommer måsta betala frakt, moms, skatt och tull med. Om kostnaden går över 1600 kommer du garanterat att få betala det.

Så, då blir dom direkt inte så billiga ...

• Casmel

Vi köpte från Ellos för 299:-

• uppochhoppa

OJ!

Kollade tradera igår och där fanns ju "kinaklänningsföretag" som sålde för ca 400 kr stycket. Kan tänka mig att betala en tusenlapp men inte mer då jag också redan köpt tärnornas skor.  1500 kr per tärna känns "lagom" för mig att lägga. Tips annars?!

• Ewa Jessica

Hej!

Jag betalade totalt 2600 kronor för tre tärnklännigar inklusive frakt och tull. Tärnklännningarna var i bra kvalitet. Jag beställde från Wholesale weddingdresses ovh det tog bara 3 veckor att få dem. De hade ett stort urval av vackra tärnklänningar.

När klänningarna väl kom satt de inte perfekt på alla tärnorna ( de hade själva tagit sina mått). Jag har lagt upp cirka 500 kronor för att utföra justeringar hos sömmerska för att få dem perfekta. Jag och mina tärnor är mycket nöjd med klänningarna!

Lycka till!

Jessica Ewa

• 20090801

Jag hittade en begagnad klänning (använd en gång) på blocket för 600kr inkl. frakt till min tärna. Själv har jag köpt klänning från hiphopboutique.com som har bra priser och hög kvalitet på sina kläder. Följer man storlekstabellen så sitter klänningen som den ska.Glad

• Luohti
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-08-19 20:52:24 följande:

vi köpte från halens.se 899kr/klänning

Vi med, sjukt snygg och satt perfekt på tärnan
  • dahlander79
    delfin78 skrev 2010-09-12 14:05:57 följande:

kolla på www.bonprix.se   där finna fina och inte så dyra klänningar

Håller med här jag :) Vi har köpt 5st likadana tärnklänningar på denna sida å den satt perfekt på allihopa, kostade bara 299:-/st
  • masz
    delfin78 skrev 2010-09-12 14:05:57 följande:

kolla på www.bonprix.se   där finna fina och inte så dyra klänningar

wow. det trodde jag aldrig MEN gud vad snygga dom var. där ska jag hålla ögonen öppna om 3 år då det är min dag
  • Miceme

Köpte på bubbleroom 399 kr styck.

Jättenöjda är vi alla!

• Triton77

Jag har beställt klänning till min tärna ifrån milanoo.com, då jag bestälde min klänning samtidigt och det var fri frakt på den så fick tärnklänningen ochså åka med gratis. Klänningen kostar 64 us dollar dvs ca 450 kr. Väntas få klänningarna i mitten av mars

Svar på tråden Tärnklänningar - var köper /köpte ni?