• humlegården

betalning av bröllopssångare?

Hur mycket brukar det normalt kosta att ha någon som sjunger och spelar under själva vigselakten? ( alltså inte på festen efter). Vi har hittat en kille som ska spela inlednings- och avslutningsmusik plus sjunga två låtar under vigseln. Han säger att vi ska föreslå ett pris- alltså vad vi tycker att det är värt. Svårt! Hur mycket ska man betala? Vi har en ganska stram budget för vårt bröllop.

• Svar på tråden betalning av bröllopssångare?
  • fryser

2000 kr ville en kille ha för att spela 2 låtar i kyrkan

• humlegården

Oj, det var ett snabbt svar! Tack för tipset!

• Hjartafró

2500-3000 kr skulle jag nog betala, lite beroende på hur duktig han är.

• Millan10

Vår solist skulle bara ha 1000kr för att sjunga två sånger i kyrkan, så vi har verkligen fått ett bra pris då =)

• Cantaton

Instämmer med Hjartafró - om det är en professionell sångare/musiker som tar det på faktura.

Hjartafró skrev 2010-08-19 18:47:42 följande:
    2500-3000 kr skulle jag nog betala, lite beroende på hur duktig han är.
  • Dannedo

Det beror helt på om det är en professionell musiker/sångare eller inte, men är det ett proffs som spelar samanlagt fyra låtar tycker jag 2500 är helt rimligt med tanke på att det antagligen är svart. Ett "ickeproffs" borde "nöja sig" med 1500kr.

• hjärtaGlenn

Jag betalar 600 kronor per låt + bensin till kyrkan 500 kronor. Och så ville ha gärna ha en kopp kaffe också =D Jag tycker att det är rimligt pris. Min kompis som sjunger tillsammans med den här killen ställer upp och sjunger gratis. =)

• Pokaloo

Vi hade 2 st o betalade 1500 kr var, totalt 3000 kr.. ingångs, utgångs, två låtar som vi önskade under vigseln o så spelade dem till en psalm.. Vi kunde ha bett dem spela hur mkt som helst. De spelade även väntmusik till gästerna som höll på att samlas o väntade på oss i kyrkan.

Den ena solisten var från talangjakten 2007 eller 2008 o Bert Karlsson grät när hon sjöng o hon var o spela på vår vigsel o hon sjöng jätte fint. Så det känns extra upplyftande att ha haft henne med oss.

• linda niclas

Hej!

Vi betalar 1000kr för vår solosång och hon ska sjunga 3 låtar. Jag har tydligen också fått ett bra pris! Tjejen är jätte duktig och uppträder väldigt mycket!

Kram
    Linda

• Yarrow

Jag frågade min låtsas-syster som är grymt begåvad på gitarr och sång. Hon ville inte ha något alls men jag har bjudit henne på mat och glass och sånna saker så fort jag fått chansen.

Med det vill jag bara säga att kolla runt bland vänner och bekanta, det kan finnas begåvningar! :)

De som skulle sjunga först skulle vi betalat 1000:- var till.

• favemill

Vi betalde vår solist 2000kr för 2 låtar i kyrkan. Hon var värd varenda krona..

• happy family

Min solist ville inte ha något alls. Så hon får 500 + en fin bukett med blommor. 

Svar på tråden betalning av bröllopssångare?