• ChMa

Boråsbrudar 2011

Jag och fästmannen gifter oss i augusti och det slog mig idag att det inte är så lång tid kvar, 2011-08-20 =)
    Vi har kommit lite halv långt i våra planer. Klänningen köpte jag i Blidsberg utanför Ulricehamn. HIttade en på nätet jag ville ha och de hade en nästan exakt likadan för halva priset =) Ring och fotograf är det som vi håller på att leta efter nu och har fastnat för en ring men den är tyvärr för dyr =( Någon som vet hur länge Hedens guld hade 25 % på Schalins? Är nämligen en sådan jag fastnat för =P

• ChMa
    Hej alla Borås brudar =) 
    Här är en till som har tänkt säga Ja den 20/8 =) Vi kommer gifta oss i Göteborg då mannen är därifrån. 

För oss går laneringen relativt bra faktiskt även om jag är lite mer engagerad än mannen som försöker smita undan ibland =p KLänningen är köpt, om än för stor så måste gå och kolla hur mycket den går att sy in.. Mannens kläder är med inhandlade och nästa steg är att köpa tärnklännigarna.

Inbjudnigarna ska påbörjas idag men då det blir ganska många kommer det nog ta ett tag innan de är klara =S 

• ChMa
    Fossing77 skrev 2011-02-21 14:21:18 följande:
    ja, det är fan irriterande! själv planerar man i evigheter och så kommer dom å bara pusslar ihop det i sista sekunden... Tungan ute
    Mannen köpte fracken utanför Borås, i Länghem. riktigt bra priser och bra personal.. Men man måste beställa men det tog nog bara en vecka eller så innan vi fick den
  • ChMa
    A6 vis skrev 2011-02-21 14:40:30 följande:
    Jag köpte min klänning där. Hon som jobbar där är en särkild person men hon har jätte fint ordning och kan klänningar. Jag hade varit några affärer i GBG och blev så dåligt bemöt där så jag beställde tid hos henne och fick all hjälp jag ville ha. men ta med pengar om du fastnar för någon....
    JAg köpte oxå min klänning där. Håller med om att de är lite speciella och man får inte fota men de har massa snygga klänningar och jag är supernöjd! =)
  • ChMa

Igår började vi tillverka våra inbjudningar och det tar tid! Men de blir skitsnygga =D Tyvärr kommer de nog inte att skickas ut som planerat utan ca 2 veckor senare. Men det får gå det med =) Måste fixa hemsidan och önskelista och allt sånt innan vi skickar ut dem. 

Däremot har vi tårtproblem =( Lokalen vi ska vara i tar en hutlös serveringskostand för att servera tårtan så vi kommer landa på minst 80 kr per person. Med 100 gäster blir det mycket pengar =( Men vi får se om vi kan lösa det på något vis.. Har några idéer som kanske kan fixa det.  

• ChMa
    Fossing77 skrev 2011-02-22 11:59:23 följande:
    Någon som har tips på bra sömmerska i Borås? Funderar på att göra en liten ändring på min klänning...
    Är det någon svår ändring? annars kanske jag kan hjälpa dig...
  • ChMa

Vi tänkte oxå ta Per =P men blev så dyrt om vi skulle ha han i Göteborg. 
    vi ska ha en ung tjej faktiskt som går på fotograf gymnasium. Superduktig! Och kul att gynna någon som försöker slå sig fram =)
    Blommorna fixar min barndomskompis då hon är florist. Ska träffa henne i April och diskutera allt =)
    Transport blir någon gammal bil som sambon ville ha, var inte så noga för mig..

Vi är snart klara med inbjudningarna. Upptäckte ett stavfdel så fick göra om några stycken men vi skickar dem nog i veckan. Kommer bli så spännande =D 

Svar på tråden Boråsbrudar 2011