Inlägg från: Aasa81 |Visa alla inlägg
  • Aasa81

Boråsbrudar 2011

vittochsilver skrev 2011-03-14 16:10:44 följande:
    Vi har också Eva Quirbach som fotograf :)
    Buketten kommer min väninna göra, hon är florist. Köper några buntar med vita blommor (rosor tror jag) så får hon sätta ihop något fint.
    Transport fixar min karls kompis, han har en gammal fin vit amerikanare :)
    Problemet nu är klänningen, har provat en del men kan inte bestämma mig! Har en som jag föll för men vet inte om jag ska leta vidare eller inte... ååå beslutsångest! :)
    Vad roligt att vi har samma fotograf! :)

När gifter ni er?
    Har ni träffat henne och diskuterat fotograferingen? Vi har bara haft mailkontakt än så länge. Men hon verkar bra.
    Har ni funderat ngt över vart ni vill hålla fotograferingen?
  • Aasa81

Haha... Det är precis samma bild och frisyr som jag kärat ner mig i. Tycker att den är helt fantastisk! :)

• Aasa81

Är fortfarande i tankar på vart man skulle kunna ta bröllopsfotona....Skulle verkligen behöva tips från er på ställen i centrum med omnejd, men inte i Stadsparken... Hur ser det ut i Annelundsparken om somrarna? Vet någon om det finns ett lusthus där?! Skulle behöva määäääängder av tips!!:)

• Aasa81

När jag ringde i veckan, trodde hon som ska ordna med präster och kantor att vi får veta med det blir om ca två veckor. Men jag blur nog nöjd oavsett vem det blir tror jag....är inte så insatt i det där:) Idag gjordes beställningen för blommor och i veckan blev det klart med solisten till kyrkan. Till helgen ska vi kolla tårtor och sen återstår bil till oss, brudgummens kläder, Hindersprövning och adressändring. Skönt att kunna bocka av lite...även om man blir lite stressad av att veta hur mycket jobb som krävs innan bröllopet.

• Aasa81
    AnnC81 skrev 2011-04-14 10:11:54 följande:
    Men när gifter ni er Aasa 81? Vi fick reda på vilken präst och kantor vi skulle ha för flera månader sedan.. men så gifter vi ju oss nu i maj också. Ska träffa prästen idag faktiskt, så vi kan få ordning på vigselprogrammet. Det är inte långt kvar för oss nu!!
    Allt flyter på, förutom att min pappa är och har varit väldigt sjuk (ålderdom) på sistone, så det är osäkert om han är frisk nog så han kan vara med.. och OM han är frisk nog fysiskt så oroar jag mig för att han inte kommer vara sig själv. (det är lite till och från som han lever i en helt annan värld...) jag önskar att han är frisk och sig själv på vår bröllopsdag. Ett orosmoment är det iaf.. men det ska väl ordna sig.
    21 maj 2011
    Vi gifter oss i början av juli och eftersom det är semestertider, så tar det väl lite extra lång till för dem att pussla ihop semesterscheman tror jag....Spännande för er, då är det ju inte lång tid kvar nu:D Hoppas att din pappa har en bra dag...men det är ingenting att oroa dig för, försök njuta av tiden här innan och dagen D...även om det kanske kan vara svårt.

Jag har aldrig varit inne i kyrkan som vi har bokat, så det ska bli riktigt kul att träffa prästen och titta sig omkring:)

Även om det är kortare tid kvar för oss, än för er...så börjar det kännas lite på allvar nu när man beställt blommor, börjat kika på tårtor m.m.

Men vad ska man göra av all tid som man lagt på detta efter att man har gift sig?!? Känns som man kommer att få riktigt mycket fritid då:) ...
  • Aasa81

Tårtan beställd!:) Börjar ana att vi valt ett dåligt datum att gifta oss på. De första 3 konditorierna vi pratade med hade semesterstängt då och när jag skulle höra med frisörer var de antingen uppbokade eller hade stängt den helgen. Men nu är det. Fixat iaf:) nu återstår att bestämda efternamn och skicka in papprena samt bil och makens kläder. Skönt att alla bokningar snart är avklarade... Hur tänker ni kring ordningen som ni går in i kyrkan? Någon mer som ska gifta sig i Brämhults kyrka o vet vad som gäller med blomsterarrangemang där? Fotograferingsfrågan återstår fortfarande. Vi har en fotograf, men måste komma på vart vi vill bli fotade...

• Aasa81

Fossing77:Ja det är väldigt fint där, förstår att ni är sugna på att byta. Men det borde väl inte störa er planering om det bara blir ett lokalitet? Hoppas att det går bra iaf!!:) Hindersprövning och namnändring skickas idag:) nu återstår mannens kläder och bil till oss, sen är alla stora poster bokade och vi kan sitta i lugnande ro och planera detaljerna:) skedade vad kul detta är!

• Aasa81

Ska också sy in min klänning lite. Synd att man bara kan ha klänningen en dag, den är ju sååå fin!:)

• Aasa81

Jag är oxå Norrlänning...fast från Luleå:)

• Aasa81

Tråden verkar rätt död. Har alla gått o gift sig redan?!? Själv gifter jag mig 16 juli...

• Aasa81

Vad härligt med Torpa, är så vackert där!:) Här börjar nerverna infinna sig..om ca två veckor är det dags:) Har haft otur med avhoppade trubadurer, men fann en ny igår som jag bokade in *pust*. Blir en sväng till Tyskland för alkohol i helgen. Alla bitar börja falla på plats nu:)

• Aasa81

Jag har valt studio youniqe som frisör och sedan mail icon för naglarna. Har bara hört gott om dom:)

• Aasa81

Plaza tar 1950 kr för en svit, champagne, chocklad på rummet, frukost till rummet, samt ensam tillgång till relaxen på morgonen.

• Aasa81

Imorgon blir jag fru:) lycka till er andra, hoppas att ni får en toppen dag när det är dags för er... Kramar

Svar på tråden Boråsbrudar 2011