• A6 vis

pappas nya

Hej...

Jag vet inte hur jag ska göra......
    det är så att min pappa har träffa en ny tjej och hon är endast 22 år gammal. Alltså 15 år yngre än jag. Jag hoppas lite på att det tar slut mellan dom, men om det inte gör det då? vad gör jag.... jag har inget gemensamt med henne..... okej nu är det nästan 1 år kvar innan vi gifter oss men jag funderar ändå.... hur skulle ni göra?

//A6-vis

• Svar på tråden pappas nya
  • Midvinterflicka

Aj aj det låter inte så roligt. Men du får försöka ge henne en chans tycker jag. Det vore en skymf mot din pappa att inte bjuda med henne om de är "officiella". Nu är det ändå ganska långt kvar till bröllopet så försök att inte oroa dig alltför mycket redan nu utan ta en funderare längre fram när ni spikar gästlistan.

• sun moon

Jag håller med ovanstående, vänta ett tag och se. Sedan behöver du inte ha något gemensamt med alla dina gäster på bröllopet. Känns lite som att du måste bjuda henne om de är ett par om ett år.. 

Kanske är det en övergående gubbekris som din pappa har  

• A6 vis

Jag hoppas det....

Jag vet inte om det är så officiellt. När jag träffade henne första gånngen var hon ihop med en annan kille, och när pappas skillsmässa gick igenom och x-fru flyttade ut, gjorde hon slut och flyttade hon in..... De säger att hon har jagat pappa i 4 års tid..... alltså. känns skumt.....

Det känns bara så konstigt, jag hade ju teoretiskt sätt kunnat varit hennes mamma.

vi får se... det är ju 7 månader kvar tills inbjudan ska ut.

• Kattpoet

Eller så pappa hittat någon som funkar med honom, i detta fall ska man inte döma.

Min älskade gammel farbror  hittat sin livskärlek och pga barnen som inte tycke att pappa skulle ha en 23 åring i sitt  55 åriga liv, så  dumpande han henne....

Men skam den som ger sig,   20 år senare blev de ett par och gifte sig, sista tiden i hans liv var den lyckaste han har haft, även hans 4 ex fruar sa det, min  gammelfarbror blev 98 år gammal och hon dog ett år  efter honom.

Så vänta och se vad det här leder till.

• passionsblomman

Det här är ju en större fråga än just själva bröllopsfesten. Det handlar ju egentligen om hur du ska kunna acceptera och respektera din pappas nya förhålande om det visar sig bli varaktigt.

Det enda man kan göra om man vill bevara si relation till öräldern, är ju att låta dem leva sitt eget liv och försöka låta bli att döma eller peta i det. men det är ju lätt att säga.
    Kanske är hon jättetrevlig och detta blir livslångt och allt är frid och fröjd. Eller så tar det slut och så dyker det istället upp någon annan. Som kanske är äldre-men en ragata, vad vet man?

Låt det hela bero så länge tycker jag! Jag har varit i samma läge som du så jag kan förstå att det känns lite underligt, men jag valde att låta min pappa ha sitt liv som den vuxna man han är. Det valet är jag nöjd med.

• A6 vis

Han har valt det så det kan och vill jag inte lägga i.

det är jätte svårt att förklara i ord vad jag känner för denna tjej....

men vi får se hur det ser ut om 7 månader....

//A6-vis

• mattiasFästmö

det är klart du måste bjuda henne, tycker jag iallafall men du behöver ju inte sätta henne vid honnörsbordet eller så nära. Men om hon är din pappas flickvän så kan du inte låta bli att bjuda henne.

• StårBrud2011

vill du ha din pappa där får du nog bjuda henne med..

Ni e väl vuxna.. ska kunna visas i samma rum.. men vad sen ni tycker om vanandra kan hållas inombords..

Svar på tråden pappas nya