• dreams come true

Hur utformar ni er borgliga vigsel?

Hur utformar ni som ska ha mer än korta eller långa versionen på 20 sek resp. 2 min era borgliga vigslar?
    Vi ska gifta oss i september och ha en utomhusvigsel.
    Förhoppningsvis kan man få vigselförrättaren att säga liiite mer än bara det som krävs, sen tänkte vi ha någon solosång och någon dikt också.
    Men hur tänker och gör ni mer?

• Svar på tråden Hur utformar ni er borgliga vigsel?
  • Lillskoj

Vi har tagit några bitar från olika borgliga vigselakter (några snodda härifrån) och satt ihop så att det passar oss... vissa saker måste dom ju säga. Ge mig din mail så kan jag maila över vår vigselakt.

• dreams come true

Tack så mycket! Hoppar genast in med spänning och läser!

• mattiasFästmö

vi har utformat det så att vi går in till musik, vår vigselförrättare hälsar alla välkomna och håller ett litet 'tal' om kärlek och äktenskap och så, sen har vi en solo sång, sen avger vi löftena och pussas, och så går vi ut till vår utgångsmusiken!

• tomlinn

vi hade tre sånger och en dikt, korta löften, ringväxling och ceremoniförrättaren som hälsade välkomna, pratade lite om oss osv och förstås 'ledde' ceremonin mellan sånger och annat.

• eigollet

Lillskoj: Skicka gärna till mig också, jag har inboxat dig! Tack på förhand! :)

• Algot 30 juli

Den här texten är ju jättefin:

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

(Från filmen "Livet från den ljusa sidan")

Den här dikten hittade jag i forumet här oxå för ett tag sen:

Jag ser på er och jag ser kärlek
    Jag ser på er och jag ser hopp
    Hopp om att ödet existerar
    och Hopp om att äkta kärlek finns

Jag ser på er och jag känner glädje
    Jag ser på er och känner Tro
    Tro på man & hustru
    Tro på ett liv tillsammans

Jag ser på er och jag förundras
    Jag ser på er och jag förstår
    Förstår vad kärlek handlar om
    Förstår vad kärlek är

Jag ser på er - i era ögon
    Jag ser på er - på era läppar
    Ögon bara för varandra
    Läppar gjorda för kyssar och kärleksord

Jag ser på er och jag bara vet
    Jag ser på er - börjar ana er hemlighet
    Ödet fick vad det ville - ni har funnit varann
    Er andre hälft, en äkta hustru, en äkta man!

~ Sandra Bergman ~

Hoppas det blir en fantastisk dag!
  • dreams come true

Algot 30 juli:
    Den första texten gillar jag verkligen!

• Fårävvör

Lillskoj: Jag har också inboxat dig! vore jättegulligt om du kan dela med dig, tack!

• AndersochMaria

Lillskoj: Jag med - inboxat dig vill saga. Du har blivit superpoppis Mx.

• uppochhoppa

måhändatexten är jättefin, jag hade tänkt att vi skulel ha den, men nu är jag innerligt trött på att den är på typ "alla" borgerliga bröllop... funderar på att hitta nåt annat just därför. På the knot.com har jag hittat dendel fina texter, som ju är på engelska, men med lite översättning o finlir så kanske det blir bra.

• Lillskoj

Nu har jag mailat er som inboxade mig, det får tyvärr bli de sista... Lycka till!

• Fårävvör

Lillskoj: Tack så hemskt mycket, jag gillade verkligen texterna som eran vigselförrättare ska säga! Jättefint! Såg att ni ska gifta er på lördag, lycka till!!

En sista fråga bara, ungefär hur lång tid beräknar du att eran vigel tar?

• eigollet

Tusen tack! Verkligen fint!

• Lillskoj

Fårävvör skrev 2010-08-25 09:55:45 följande:
    Lillskoj: Tack så hemskt mycket, jag gillade verkligen texterna som eran vigselförrättare ska säga! Jättefint! Såg att ni ska gifta er på lördag, lycka till!! En sista fråga bara, ungefär hur lång tid beräknar du att eran vigel tar?

Jag vet faktiskt inte hur lång tid det kan tänkas ta. Kanske 20- 25 min?! Japp, på lördag smäller det Kan alla hålla tummarna för att det inte ska regna på lördag, och gärna för lite sol!!!!

• LillieMae

Vi ska ha en "borgerlig" vigsel..
    Eller rättare sagt, vi ska skriva på papper om giftemål samma dag fast inte samtidigt (om det nu går) sen låta en vän viga oss.
    Låter lite flummigt men det känns väldigt bra.

Vägrar ha nån 20 ek el 2 min vigsel :)
    Så det bli sång o fina ord med i det hela.

Jag såg att ni länkat till knot.com.
    Finns det någon mer sajt med fina dikter?

• tomlinn

LillieMae, kan du inte tala om sen i den här tråden eller i min gästbok ifall ni får skriva på papprena vid olika tillfällen? jag är nyfiken? =)

vi gjorde f.ö. likadant, vigde oss en måndag fm (jag tycker att den borgerliga vigselceremonin är väldigt fin, även om den inte är så lång) och hade en vän som vigselförrättare på ceremonin på bröllopet.

Svar på tråden Hur utformar ni er borgliga vigsel?