• Lillskoj

Ger man något till vigselförättaren?

Vi ska gifta oss borgligt nästa vecka och har bokat en vigselförättare via komunen. Vi har träffat henne en gång och hon verkar reko. Men vad gör hon efter vigseln, tackar hon för sig och går? Bjuder man henne på brudskålen? Ger man henne en present?? 

• Svar på tråden Ger man något till vigselförättaren?
  • KatjaB

vår bara "försvann" efteråt. Vi hade så fullt upp med kramkalas och allt så vi märkte inte riktigt när hon försvann. Lite trist förstås eftersom man gärna hade tackat henne, men vi hade nog inte bjudit henne på festen eller brudskålen som ju var vid festen.

• Grodfrun

Vi har bjudit in var prast till hela middagen och festen!
    Jag tycker att det ar en trevlig gest att bjuda vigselforattaren till iaf brudskalen, men har man en riktigt pressad budget sa tror jag att ett litet tackkort 9eller varfor inte ett vykort fran smekmanadsresan?) ar gladjande nog :)

• Lillskoj

Ingen annan som har någon erfarenhet/ förslag till detta?

• BlackWIngedAngel

Om man känner vigselförrättaren så kan jag väl tycka att det är vettigt att bjuda in denne, men annars är det ju faktiskt bara en anställd som gör sitt jobb och som varken känner er eller era gäster, vilket bara skulle kännas konstigt att ha med. Då känns det rimligare att tacka för sig vid vigsellokalen och skicka ett tackkort med foto i efterhand.

• mattiasFästmö

Vi kommer inte ge henne något, men skicka ett tackkort i efterhand.

• Vi2alltid

Håller med övriga, skicka ett kort, men annars blir det bara konstigt att bjuda med henne, främst för henne, tror jag.

Svar på tråden Ger man något till vigselförättaren?