• MaybeBride09

Hur många bitar per person?

När man köper tårta, ska man köpa lika många bitar som det är personer eller ska man räkna på något annat sätt? Bör tilläggas att vi kommer inte servera 3-rätters utan lite tilltugg till välkommsdrinken, buffé och sen tårta. Iofs, ska vi ha godisbuffé efter tårtan men det får nog inte folk att ta mindre tårta, den kommer ju stå framme hela kvällen :)

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Svar på tråden Hur många bitar per person?
  • Peppo79

Vi har beställt efter antalet gäster, inte mer. Så jag hoppas inte ngn tar en bamse-bit ;)

• quandra

Hej,
    oftast så brukar man vara såå mätt efter all god mat ... om ni ska ha dessert efter maten o sedan tårta så är det många som inte kommer att ta .. Så ta bara till personerna du har bjudit, du kommer att få över  oavsett dessert eller inte ..:)

• FiaLottaoälsklingen

vi beställde exakt antal, alltså tårta till 80 pers och det blev drygt en halv tårta kvar som sen bara blev en bit eftersom vi mutade busschauffören med en bit för att slippa åka hem för tidigt =) mitt tips - beställ samma antal bitar som gäster, räcker gott och väl och alla kan ta en bra bit

• 20100515

Vi var 50 st och beställde tårta till 40 st. Och då blev det ändå över en hel tårta på 8-10 bitar.
    Vi hade dock ätit 3-rätters innan vilket nog var en bidragande orsak till att det inte gick åt så mycket.

• FiaLottaoälsklingen

vill tillägga att vi  hade ätit snittar till champangen, 3-rätters middag och dte var 30 + grader varmt men tårtan vår så supergod att den gick åt ändå! =)

• pyrro

Vi bestälde ganska mkt extra för jag skulle skämmas ihjäl om inte tårtan räckte till att ta mer för alla som ville. Vi fick två hela tårtor över, min man tog en med sig till jobbet och en delade vi och mina föräldrar på och mumsade upp dagarna efter. Visst kostade det en slant men klart hellre för mkt

Svar på tråden Hur många bitar per person?