Löften
Hur många av er skriver sina enga löften? Är det ett måste eller kan man bara skippa löftena och bara säga JA:)
Hur många av er skriver sina enga löften? Är det ett måste eller kan man bara skippa löftena och bara säga JA:)
Vi ska inte göra det, egna alltså! Bara för att det känns sååå nervöst att komma ihåg dem i huvudet! :)
Ni kan inte strunta i dem, det ingår i vigseln!
så man måste ha alltså..!!!
ska man itne bara säga efter prästen
Jo, det är klart du kan säga efter prästen! Men du kan inte ta bort löftena!
Det du säger efter prästen är ju löftena! :)
vi ska bara säga JA jag var lite sugen på löften men min m2b sa blankt nej, han har lite scenskräck och tycker att det räcker att stå inför alla redan, utan löften
ja det blir bara ja här med.. eller ja.. bara o bara
jag ska ha de "vanliga" som prästen förestavar åt mig men min m2b har skrivit egna, för han ville verkligen det. Det var helt ok för vår präst. Jag har scenskräck därför vill jag ta den enkla vägen och läsa efter prästen :)
menar såklart att vi säger efter prästen... o sen ja..
inte hitta på eget.. ska man hålla det i huvudet med?! haha
Standardlöftena går ungefär:
"Jag vill älska dig
Dela glädje och sorg med dig
och vara dig trogen
tills döden skiljer oss åt"
Ja säga efter prästen går bra. Det jag menar varatt skriva egna som dom gör i alla filmer. Säga efter prästen det är inga problem.=)
Om man vill lova något annat/mer, så kan man säkert be prästen läsa före ändå, han eller hon kan ju ha fusklapp!
Grejen är ju inte hur det framförs utan vad det innehåller.
Min vigselförättare i Skottland läste våra egenskriva löften och vi fick säga efter, vi hade samma för båda eftersom det passade oss.