• Brynesjö2010

Blev möhippad igår - minne för livet!

Hej !
    Är så lycklig idag efter min möhippa igår!!! Fick verkligen ett minne för livet av mina kompisar och systrar! Är gravid i v27 så allt var anpassat till situationen!

På morgonen vid frukosten så stormar mina kompisar och systrar in sjungandes sjörövarsången iklädda vitrandiga tröjor och sjalar på huvudet = ett gäng sjörövare! Jag fick snabbt packa en väska med lite saker och så fick jag på mig en mönstrad omlottklänning, sjal under magen där de hängde fast ett svärd, massor med blå pärlhalsband om halsen, flera armband + en armstrumpa med tatueringar på som jag fick sätta på ena armen! Jag blev deras sjörövardrottning!

De fixade amerikanska pannkakor med lönnsirap samt mousserande jordgubbsvin! Mums!

Sen bar det av till Fjäderholmarna där vi hade lite tvåkamp där det blev mycket skratt, fick en skattkarta med tre anhalter som jag skulle följa! Första anhalten var att dreja!!! Jösses vad kul det var att dreja. Blev två skålar som jag förhoppningsvis får sen till bröllopet! Har alltid drömt om att få testa och nu fick jag göra det! Ska absolut göra om det nån gång! Sen blev nästa anhalt Röda villan där vi åt lunch. Otroligt god mat där! Tredje anhalten blev glasscafeet där jag fick leta efter skattkistan! Den låg väl gömd men vilken fin liten skattkista! Full med guldpengar, och annat godis! Vi åt även lite glass och satt och pratade och hade det jättemysigt! Är en riktigt gottegris och jag älskar verkligen glass så det var en perfekt start på möhippan!  

Sen blev det spa på "Njuta spa" i Nacka strand! Fick ansiktsbehandling och vi satt alla ute i bubbelpoolen och pratade och drack vin! Var så mysigt och det var bara positivt att det regnade på oss där vi satt! Skulle ha blivit för varmt annars!

Efter att vi gjort oss iordning så for vi vidare till en restaurang vid Grisslinge där vi åt middag och hade riktigt trevligt!  Bra avslut på möhippan!

Underbart att man har systrar och vänner som ordnar en sådan dag för mig. Nu när de flesta har barn osv så ses man inte lika ofta och framförallt inte en hel dag bara tjejerna! Synd att man bara gör sånt här någon gifter sig...

Ville bara skriva av mig och kanske får någon tips på vad man kan göra!

Om två veckor gifter jag mig!!!

• Svar på tråden Blev möhippad igår - minne för livet!
  • Willowfield

Vilken härlig dag :) Håller med dig, synd att man itne tar till vara såna här saker och gör det lite oftare..

• mamablues

Låter som en härlig dag!! Hoppas jag har lika snälla vänner å syster

• pyrro

VIlken härlig dag, önskar jag hade såna vänner!!

Svar på tråden Blev möhippad igår - minne för livet!