• Lyckligflicka

Hjälp med bröllop på gotland

Hej!

Har planerat ett bröllop i kyrkan där vi bor med en stor fest för våra nära och kära.

Men nu har vi ändrat oss och vill gifta oss på Gotland.

Vi vill gärna ha hjälp med tips och ider om gotland, eftersom vi aldrig varit där.

Boende, vilken kyrka eller vilken plats vi ska gifta oss.

Blommor, frisör och smik.

Tack på förhand Sofia

• Svar på tråden Hjälp med bröllop på gotland
  • happytoaster

Det finns 92 kyrkor bara på landsbygden att välja mellan...

Har ni varit på Gotland eller har ni anknytning till ön? Det är nog bra att veta vilken del av ön man vill ha sin fest på och sedan planera utifrån det.

Om det inte är någon speciell plats ni vet innan att ni vill gifta er på så skulle jag börja med att göra en lista på vad ni vill ha för ställe till bröllopsfesten, skall de eller ni fixa maten? Skall gästerna kunna bo över, hur skall ni ta er dit osv.

När ni har hittat ett ställe att ha bröllopsfesten på så kan ni titta på kyrkor och platser i närheten.

Både min man och jag är från Gotland och har vår släkt här men när vi planerade vårt bröllop bodde vi inte på ön. Räkna med att behöva resa över ett par gånger under planeringen.

Vi hadde vår fest på Gumbalde gårdskrog i Stånga, de fixade mat, dryck, dukning och bordsdeckorationer och vi var jätte nöjda med allt! Ljudanläggning ingick okså men vi hadde egen dj men de kan fixa sånt okså.

Ett tips är att om man planerar bröllop på annan ort så underlättar det mycket om man har festen på ett ställe där allt ingår i priset. 

Grattis till att ha valt en ö där det kryllar av stämningsfulla platser att vigas på och lycka till med planeringen!

Svar på tråden Hjälp med bröllop på gotland