• 101010 Amor vincit omnia

fria händer

idag har jag gett interflora fria händer att binda min bröllopsbukett.... det ska vara höst inpirerat och jag vill inte ha några "sommar blommor" gärna påminna mer om naturen osv... lite "grisen i säcken" det här. någon annan som gett fria händer? Blev ni nöjda?? =)

• Svar på tråden fria händer
  • Cantaton

Jag tror att du har gjort helt rätt. Nu gjorde du jobbet ROLIGT för floristen, som får möjlighet att ge utlopp för sin kunskap och kreativitet. Resultatet bör därmed bli bra

• eigollet

Det var så jag ville göra, men min florist ville verkligen ha direktiv och vågade inte göra helt efter eget huvud. Nu har jag inte sett slutresultatet än, men det kommer bli finfint tror jag!

• Sanna2010

Jag tror det blir kanonbra!!!!! De enda jag sagt till min florist är att jag vill ha lila och vita blommor Så det kommer bli spännande för mig oxå!

Jag håller med Cantaton att när vi gör jobbet roligt för floristen, så kommer det bli lite extra fint

• lineza

Kul för den floristen som får det jobbet!

Jag har precis lämnat en brudbukett till en kund som sa precis så! "Gör vad du vill bara det är blandade blommor i alla möjliga starka färger"! Ett drömjobb för en florist! Det blev en rund lite busig bukett med vita och cerise dahlia, limegrön daggkåpa, orange asclepias,  röda rosor, blålila veronica, chockrosa nerine, gul freesia m.m.....en salig blandning med andra ord!

Det är precis som Sanna2010 säger, när floristen får fria händer blir det lite extra för då får man visa på något som inte så många beställer för att de inte vet att det går!

Lycka till!

• ludisia

Absolut! Det ar helt klart bast att lata oss florister fa gora vart jobb "i fred" (forsta mig ratt ;) Far man fira hander att designa med ev fargriktning kan man gora ett mycket battre jobb. Da skapar man sa att det blir 100 % snyggt inte "det ar egentligen inte snyggt/bra sa har, men det var ju sa hon ville ha det ... "

Tror nog att det ar det basta radet man kan ge till blivande brudar. Bestam farg, ev en favoritblomma man vill ha med o sag om det ar nagon blomma du absolut hatar o lat sedan floristen skapa!

Antar att du nu har gift dig o jag ar ratt saker pa att du blev nojd eller hur?

Svar på tråden fria händer