• Ljungås

NY i kombo med sol - vartdå?

Hej!

Jag och min blivande gifter oss i november och planerar att åka iväg på bröllopsresa ett par dagar efter vigseln. Vi är sugna på att kombinera 3-4 dagar i New York med en veckas sol och bad. Vi har funderat på allt från Miami till Tobago, men inte hittat något toppenbra alternativ än. Någon som kan rekommendera en bra kombination, gärna också flygbolag och hotell.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden NY i kombo med sol - vartdå?
  • Vinter10

En kompis till mig åker i November på en kombinerad resa New York/Mexico. Hotel och flygbolag vet jag tyvärr inte, men i Mexico är det typen 5-stjärnigt resort och i New York försöker de hitta något bra men prisvärt.

Enklast är nog att åka till en resebyrå och få proffshjälp, behöver inte bli dyrare.

• Fru Kopparskiöld

Hej!

Jag jobbar på resebyrå men nu svarar jag av egen rese erfarenhet =)
    Jag rekommenderar starkt Hawaii !

• mjlove

Vi ska kombinera 1 vecka i New York med Miami 1 vecka och därefter Dominikanska republiken eller Aruba ytterligare 1 vecka.
    Jag ska boka resan till Karibien via Apple Vacations som är ett amerikanskt företag som säljer paketresor. Det är mycket billigare att boka via dom än att boka via ett svenskt bolag.

• Plutten2010

Vi var i New York och på Hawaii (Oahu) på vår bröllopsresa och kan inte göra annat än att rekommendera er att åka dit! =) Flygresan från New York är rätt lång men det är värt det! Florida är också fantastiskt men åker ni dit så bör ni hyra bil medan man klarar sig utan i Honolulu. Ett tips kan vara att gå in på resebyrån Swanson´s hemsida och titta i deras katalog. De har ju ett väldigt stort utbud med alla möjliga kombinationer och det kanske kan hjälpa er att bestämma er. Ni behöver ju inte boka via dem men ni kan få inspiration.

• Cackis

Vi flög efter vår vigsel i NY till Aruba med Jet Blue. Endast fyra timmars flygresa till paradiset. Bodde på Bucuti Beach, i bröllopssvit. Barnfritt hotell. God mat, underbara stränder, suveränt väder.

• Ljungås

Hej igen!

Tack för era svar och tips!
    Mexico har vi redan varit i, annars hade det varit ett klockrent val. Hawaii verkar väldigt fint, men det är en lång flygväg från New York och dit.

Vi har kommit fram till att något av följande alternativ vore toppen: Aruba, Tobago eller St Thomas.

Tacksam för tips på hotell på dessa öar. Bucuti på Aruba verkar väldigt fint, men kanske en prisklass för hög för oss.

Tack på förhand!

Svar på tråden NY i kombo med sol - vartdå?