• Hustru och man

Fyllning i bröllopstårtan?

Vad ska ni ha för fyllning i era bröllopstårtor..? Vi är lite oense här, så skulle behöva lite tips från er andra.. :)

• Svar på tråden Fyllning i bröllopstårtan?
  • Uttan

Vi ska ha klassisk prinsesstårta då konditoriet rekommenderade detta av flera anledningar.

• TrollMirre

Vi kommer antagligen att ha en vitchoklad-jordubbs/passionsfrukts mousse tårta men chokladkakbotten:) Lite annorlunda, men vill hellre ha nåt gott än nåt som är tradition :)

• MaybeBride09

Vi har inte provsmakat ännu, men just nu lutar det mot en chokladmoussetårta. Men ska köpa hem en och testa med bra sällskap först (har ju ett år på mig att bestämma mig). Vi kan inte ha grädde eller marsipan för det tycker jag inte om

• pettan

Vi hade hallonmousse på browniebotten med chokladtryffel därimellan! Supergott!

• KatjaB

vi hade chokladmousse, vaniljpannacotta, smördegsbotten och sockerkaka. Ett lager med choklad över och därefter vit marsipan

• Nicossambo

Vi hade choklad kaksbotten, choklad mousse, choklad kräm och päronmousse godaste tårta jag någonsin ätit.

• FiaLottaoälsklingen

vi hade sockerkaksbotten, hallon blandad med grädde (fysta hallon som mixades ned grädde) och vit choklad över det - gick åt som smör!!

• pyrro

Vi hade aroniamousse, cheescakemousse på browniebotten med vit choklad rund....super

• Millan10

Vi kommer att ha chokladbottnar, vit chokladmousse, hallon och chokladtryffelgrädde. Mums!!

• weddinginlove

Fyllningen kommer att vara creamcheese blandat med florsocker. Supergott och mäktigt!

• eigollet

Dumlekräm, hallon och vaniljkräm och grädde!

• RockTroll
    eigollet skrev 2010-09-15 11:24:18 följande:
    Dumlekräm, hallon och vaniljkräm och grädde!
    Exakt det hade jag i dotterns födelsedagstårta...SJUKT GOTT!
  • 21maj

vi hade tänkt att ha choklad mousse och stracciatella mousse. Har gjort den varianten tidigare och det var supergott. Ska ju på tårtmässa nu i helgen, och vem vet, kanske hittar någon ny favoritsmak:)

Svar på tråden Fyllning i bröllopstårtan?