• Megi

honeymoon tips

Hej på er!

Nu är det dax att boka bröllopsresan men vi har svårt att bestämma oss... Vi hade nästan bestämt oss för Aruba men nu börjar vi tveka lite.. Pratade med en resesäljre och han sa att det inte finns spå mkt att göra, mkt sol & bad & vääldigt dyrt.. Sen var vi inne på Dominikanska Republiken & nu har jag kikat lite på Mexiko.. Hmmm SVÅRT!

Kan ni hjälpa oss lite.. hihii! Har ni några tips & på vart man kan åka... inget här i Europa...

Kram på er alla =)

• Svar på tråden honeymoon tips
  • Lissie84

Hej! 

Vilken tid på året handlar det om och vilken budget? 

• Megi

Vi tänkte åka i december... 50tkr är budgeten..

• ja 2010

Mexico är fantastiskt, var där senast i december förra året. Man kan få räkna med lite kallare och sämre väder vid den perioden då orkansäsongen inte alltid dragit över. Vi hade sån tur att våra två veckor bara innehöll fantastiskt väder. Tidigare har jag varit där i februari och
    då frös jag som en gris, det var kallt och regnade. Väder kan man inte få på. Men landet i sig är underbart.
    God mat, bra hotell om man betalar lite mer, ofta bra service på all inclusive osv. Stränderna är fantastiska och många bra utflyktsmål.

Thailand kanske ni inte vill åka till, men det är annars ett alternativ eller kanske Sri Lanka?

• Meeru

Maldiverna är mitt tips. Passar bra i december och går nog att få för ca 50 tkr. Vi var på Meeru Island i november-december 2008, och det kostade strax över 50 tkr. Vi bokade via Ving Flex, där man kan välja antalet dagar själv. Fritidsresor har vanlig charter med fasta resdagar. Men måste i och för sig gilla att ta det lugnt, för det finns inte massor att göra där. Man kan dyka och snorkla, men annars är det mest solstolen som gäller. Men kanske ändå värt att kolla upp för er del, vi tyckte det var utmärkt.

• Sanna2010

vi åker till Aruba! Har två kompisar som varit där. Lite dyrare än i Sverige, men inte så mycket säger dom...

• Lissie84

Kan absolut rekommendera Mauritius, det var helt fantastiskt. Om man tröttnar på att att ligga vid stranden så finns det möjligheter att åka runt ön, åka till huvudstaden mm. Tror nog att jag skulle tröttna om det bara var 2 veckor strand....

• Megi

TAck för tipsen! Ja, vi tror oxå att vi kommer att tröttna att bara ligga på en strand i 2 veckor.. =) Viisst, det är helt underbart men 2 v är nog för mkt hihi...

Jag ska kika lite mer på era förslag =) Det är ju såååå svårt  att bestämma sig... Det är ju såå fiint överallt =)

• Pullan88

Dubai är väldigt fint :)

Annars hade vi nog tänkt oss till thailand..

Svar på tråden honeymoon tips