Vilken orsak har dom lämnat dom som har tackat nej
Ren nyfikenhet! vad har folk lämnat för orsak om dom har tackat nej till ert bröllop!
Ren nyfikenhet! vad har folk lämnat för orsak om dom har tackat nej till ert bröllop!
Vi hade barnfri fest så då tackade endel nej pga det.
För långt att åka 300mil när man är gravid.
En strikt diet som inte kunde brytas pga magoperation.
Vissa angav faktiskt inget skäl utan tackade bara nej, och det är ju också okej.
Bjuden på annat bröllop (min kompis man, men min kompis kommer)
Bor i USA (min kompis flickvän, men min kompis kommer)
För långt att åka (blivande mannens kusin + man)
Vettiga anledningar tycker jag, kanske med undantag av för långt att åka. Blivande mannens kusin + man bor i Kumla och vi gifter oss i Skåne. Men med tanke på att jag har träffat dem två ggr på sju år, gör det inte så mycket.
Gammal och skruttig kan inte resa 60 mil.
Vi har barnfri fest och tjejen i ett par fick vara hemma med barnet. Mannen är barndomsvän med m2b ock kommer.
Utomlands i jobb.
Gravida paret som kommer föda typ samma dag som vårt bröllop.
Helt okej anledningar!
*Gamla som inte orkar med en resa på ca 60 mil
*Nyfödd bebis och resa 60 mil
*För dyrt, paret måste spara till en ny bil (den kändes lite i hjärtat måste jag säga)
*Resa 35 mil fram och tillbaka på en o samma dag och ska upp och jobba kl.5 nästa morgon
*Redan inbokad stor släktträff
*Redan bokat resa utomlands
ja, det va dom som tackade nej till vårt bröllop...
En var för sjuk för att komma. (Hade KOL.)
En äldre som inte orkade med resan.
En familj som planerat in sin campingsemester.
Ett par prioriterade en minnesgudstjänst istället, efter att först tackat ja. (Misstänker dock andra orsaker till att tacka nej.)
För långt att åka
För krångligt för äldre att åka (blir lätt trötta och bor inte i samma land)
Släktträff
Bjuden på annat bröllop
Oklar anledning (där det senare smyger ut andra anledningar) =)
De som tackade nej till vårt bröllop skulle springa Göteborgsvarvet, det tyckte jag var gödkänd anledning..
Jag minns faktiskt inte, måste man verkligen ha en giltig anledning?
Några hade nog inte lust helt enkelt, andra hade inte tid.
Vi hade detta.
En person hade just begrav sin mor och en annan sin make och orkade inte med folk, helt okej för oss.
2 är svårtsjuka och det hade blivit värre, så det var okej.
Och några hade inte råd med resan vilket var okej men en person sa inte nej utan blev bara förbannad för att vi inte gifte oss i Sverige och det gjorde ont.
Jag tycker inte man behöver ge något skäl varför man inte kommer.
Det är ju inte obligatorisk närvaro heller?
Ett antal gäster boende på Nya Zeeland var i Sverige förra året och tyckte nog att det var för långt att åka igen så snart =) En av dem hade för avsikt att komma men fick flygförbud av sin läkare =(
Två par hade redan planerade resor, två personer stannade hemma med barn (barnfritt bröllop), en gammal farmor på 94 år orkade inte resa långt och vara med en hel dag och två tackade nej i största allmänhet.
Om du läser vad den som startat tråden skrivit så förstår du varför denna tråden finns..
Ganska onödig kommentar tycker jag!
Jag kan komma på en massa orsaker till att tacka nej. Men en sak som jag tror får många att backa är (fast dom kanske skyller på sjukdom eller annat) PENGAR.
Det är inte gratis att gå på bröllop. Man kanske måste ta en eller flera semesterdagar (jag jobbar skift och jobbar varannan helg), man kanske måste resa långt, ha boende. Det ska vara kläder och skor, presenter osv. Som gäst på ett bröllop kanske brudparet ser presenten för 500 kr, men så har man därtill fått lägga till resten så är det många tusenlappar som gått åt. Pengar som kanske inte finns eller hellre läggs på annat!
sambons mormor är för gammal och dålig för att åka såpass långt. men vi ville ändå skicka inbjudan.
några hade annat inbokat och bor väldigt långt bort.
fast några nej blev jag lite förvånad av och ingen orsak är sagd.
Vi bjöd in en massa personer som vi visste inte skulle kunna komma - men vi ville ge dem ett inbjudningskort för att visa att vi tänker på dem och att vi vill ha dem nära på vår bröllopsdag fastän vi visste att det inte skulle gå.
De som tackade nej här i Sverige var en person som inte kunde pga av trasslig familjesituation, ett par som skulle på ett annat bröllop samma dag och det var en nära släktning till mannen i förhållandet samt ett par som tackade nej på grund av ålder. Vi trodde att de skulle kunna komma i alla fall till vigseln men tyvärr så fungerade inte det...