• Karolina A

Album från fotograf

Hur gör ni andra som haft en bröllopsfotograf när det kommer till beställning av bilder?

Vi har att välja på att köpa ett enklare album med åtta bilder för 3 700 kr eller ett finare album med 10 bilder för 5 700 kr. Är det värt att betala 2000 kr mer för monterade bilder i ett finare album?

Överhuvudtaget tycker jag att albumen är rätt dyra. Vad betalar ni andra?

• Svar på tråden Album från fotograf
  • fibobs

Det var inte så farligt dyrt ändå.

• Karolina A

Vad betalar ni andra för album då?

Vi har fått massor av foton från gäster och jag har redan gjort två egna album (+ ett från bröllopsresan). Kommer någon (mer än jag) att vilja titta på alla dessa kort?

Och visst är det svårt att välja vilken bild man vill ha förstorad att hänga på väggen? Finns det fler än jag som är veliga?

• KlaraV89

Då kan jag rekomendera crimson.se ett tips jag fick då jag tog mina morgongåvebilder, där kostar det inte mkt alls att framkalla fast de är proffs, så då kund eman kosta på sig att framkalla flera alternativ och sen välja

• annab10

Varför inte göra en fotobok istället som är mer hållbart i längden? Billigare och enklare dessutom.

• Bubo

KlaraV89 skrev 2010-09-02 08:34:48 följande:
    Då kan jag rekomendera crimson.se ett tips jag fick då jag tog mina morgongåvebilder, där kostar det inte mkt alls att framkalla fast de är proffs, så då kund eman kosta på sig att framkalla flera alternativ och sen välja

Nu är det ju faktiskt så att det är på deras amatörlab du framkallar dina bilder.

• Karolina A

När man har tagit bilder hos en fotograf kan man oftast inte framkalla dem var man vill eller göra fotoböcker, eftersom det är fotografen som har bilderna och man får beställa dem av honom/henne.

Annars var det en bra idé att framkalla flera bilder för att kunna välja och kanske byta efter ett tag... Hade passat veliga mig!

• annab10
    Karolina A skrev 2010-09-03 21:31:13 följande:
    När man har tagit bilder hos en fotograf kan man oftast inte framkalla dem var man vill eller göra fotoböcker, eftersom det är fotografen som har bilderna och man får beställa dem av honom/henne. Annars var det en bra idé att framkalla flera bilder för att kunna välja och kanske byta efter ett tag... Hade passat veliga mig!
    Det var ju tråkigt att man inte får alla bilderna när man betalt för dem..Vi fick alla våra bilder högupplösta av vår fotograf
  • ConnyD

Bubo skrev 2010-09-03 13:13:07 följande:
      Nu är det ju faktiskt så att det är på deras amatörlab du framkallar dina bilder.

amatörlab? de har en tjänst, samma för alla. har inte märkt nån skillnad på företags och privatbeställda bilder från dom.

• Bubo

ConnyD skrev 2010-09-04 11:15:51 följande:
      amatörlab? de har en tjänst, samma för alla. har inte märkt nån skillnad på företags och privatbeställda bilder från dom.

Då kanske du ska ta och kolla ännu en gång.

Dom har både amatör/proffs-labb och en betydlig prisskillnad.

• ClaraH

Vi kommer nog inte att beställa förstoringar från fotografen utan lämna in själva. Vi har sett till att vi har fri förfoganderätt på 10 bilder i timmen. Det kändes viktigt för oss.

• ConnyD

MKF skrev 2010-09-06 20:06:22 följande:
    Bubo menar nog Prefix-delen av Crimosons sida: www.frontweb.se/prefix/

aha, jag missförstod honom, trodde han menade att det fanns tillgång till både deras proffs och normallabb på adressen crimson.se vilket det inte gör alls. men nu förstår jag vad han menar. beklagar om jag rörde till det för någon.

Svar på tråden Album från fotograf