• Petrah

Häfta ihop dubbelvikt A4?

Våra festprogram är ett dubbelvikt A4, på bredden, inte långt och smalt. Man kommer inte in att häfta ihop med en vanlig häftapparat, och jag hittar ingen som har en att låna ut...

Provade att sy men det blev ojämnt och sprack, så den planen gick i stöpet :(

Festen är på lördag, så snabba svar uppskattas!

• Svar på tråden Häfta ihop dubbelvikt A4?
  • Forsbergs

Hej!

Vi hade samma problem när vi skulle häfta ihop våra festhäften. Vi la varje festprogram på en filt och öppnade upp häftapparaten så att den blev avlång. Sedan häftade vi rakt ner, fick dock böja in haftklamrarna själv på det sättet, men det blev bra!

• Tritonus

Man kan knyta ett band eller snöre omkring. Alltså längs med själva vikningen och bara knyta åt längst ner, om du förstår hur jag menar. Det har jag varit med om på bröllop och det har både sett fint ut och hållt ihop bra. 

• AnnJan

Du kan ju knyta ett band eller ett elastiskt snöre runt mitten så slipper ni häfta.

• HåKa

Vi köpte en extralång häftapparat som nådde. Den var dock riktigt dyr (cirka 500-600 kr) men vi resonerade som så att vi har så många fester då vi kan behöva häfta ihop program till samt att vi troligtvis aldrig kommer att slita ut den...

• Cantaton

Ja, liksom HåKa säger finns det ju extra långa. Jag har en sådan, men såg att bröllopet kommer vara i Göteborg, så jag antar att ni gör förberedelserna där? Hade kunnat låna ut min i Stockholm...

• Sörön10

Vi köpte också en sån där akthäftare! Vi hittade den på www.quill.se Den kom fram jättesnabbt och det blev tokbra! =) Lite dyr, men ack vad skönt att ha en sån nästa gång man behöver! 

• Biscuit

Prova att öppna häftapparaten och häfta mot en skärbräda i plast. Då slipper man vika in klammrorna manuellt. Det har funkat för mig. Vissa trä brädor är för mjuka så att de fastnar därav plast.

• Petrah

Tack för alla snabba svar!

Gjorde en efterlysning på Facebook och en tjej som jobbar på reklambyrå kom till undsättning :)

• Sara och Micke 2010

Hej,

Jag köpte precis en lång häftare på Panduro (Sthlm) för 139 kr. Det känns onekligen lite lättare än att använda band, filtar eller skärbrädor! ;) Häftstiften köpte jag i färge cerise vilket faktiskt inte var så tokigt. Själklart kan man ju ha neutrala också!

Sara

• happy family

Det går att sy för hand, om man gör hål innan bara. 

• sun moon

Jag knöt ett band runt våra festhäften

Svar på tråden Häfta ihop dubbelvikt A4?