Pris...?
Hej,
Vad är rimligt att bröllopsmiddagen kostar per person (exl dryck)? Mellan 150-200 är väl det normala eller hur man nu ska se det...
Hej,
Vad är rimligt att bröllopsmiddagen kostar per person (exl dryck)? Mellan 150-200 är väl det normala eller hur man nu ska se det...
Beror väl på, menar du restaurangpriser eller ska du laga maten själv?
Hej!!
jag betalar ca 200sek och då är tårtan med räknad i det priset :)
Då har jag beställt mat och hyrt in personal :)
dryck köpte vi i tyskland :D
lycka till.
3-rätters menyer brukar väl ligga på mellan 500-1000kr/kuvert. Bufféer lite billigare.. kanske 250-400kr/kuvert? Tårta har jag hört priser mellan 45-100kr/bit. Om man gör maten själv är det förstås mycket mycket billigare, man kan utan problem göra en 3rätters för under 100kr/kuvert.
Men vi vill inte göra själv ;) Tårtan räjnar vi inte i denna summa. Tidigare har jag fått förslag på 250 per person men det anser jag är lite för mycket (med tanke på ekonomin annars är det inte så mycket...)...
Jaja får väl. Väntar på svar hur mycket hyran ligger på sen får vi se.
I storstäderna är det nog svårt att få det priset. I Göteborg och stockholm är det svårt att hitta restaurang priser under 1000 kr /kuvertet. Bra pris som du fått tycker jag!
Det låter som ett riktigt bra pris. Vart i vårat land bor ni?
Jag har ingen aning vad det kan kosta där jag bor men jag har pratat med olika resturanger och cateringfirmor så de ska skicka offert till mig.
Vi kommer laga maten själva och kommer säkert jättebilligt undan:)
Dock så kan jag tipsa om att beställa vita prinsesstårtor till bröllopstårta,
jättegoda och framför allt MYCKET billigare:)
Vi kommer göra så.. smycka dom lite själva kanske och köpa till en sån där liten figur på bruden/brudgummen och sätta ovanför.
Kommer även låna ett våningsfat att sätta tårtorna på.
Så det kommer se minst lika proffsigt och snyggt ut, men mycket billigare :)
Vet många som gör så..
Vi kopte dricka i tyskland
Vi anlitade en catering firma... betalade 185 kr for varmratt/person och 85 kr foratt/person... Var ganska hogt pris jamfort med andra resturanger i stan, men vi var JATTE nojda!
Glom inte rakna pa serveringspersonal och dukning (bestick,tallrikar osv) om det ej ingar i er lokal... Det kan latt dra ivag!
Jag har kollat flera cateringfirmor och trerätters utan tårta eller personal är minst 280 kr per person och det är exklusive moms.
Jag bor i Stockholm..