• Jessika81

Vid vilken tid på dygnet gifter ni er?

Och varför? För- och nackdelar med olika tidpunkter?

Ber om ursäkt om någon tycker att tiderna är konstigt valda...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken tid på dygnet gifter ni er?
  • Ankis88

Det blir nog kl 18:00 då det ska bli i Italien där man äter middag kl 20:00, restaurangen är nära stadshuset och det blir just borgerligt, så att ceremonin kommer inte att vara så himla lång.

• TalisQualis

Vi gifter oss i NYC i hemlighet den 8/10 -10 och för att hinna ta bilder medan det fortfarande är ljust ute så har vi valt kl 13.00

Fördelar - Vi får inte se varandra innan vigseln och hinner fotas efter vigseln innan det blir mörkt ute.

Nackdelar - Det är långt till vår reservation på restaurangen vi ska ut till på kvällen.

• Wyrdsister

Efter kl 14 eftersom rådhuset har vigslarna efter den tiden, men vet inte exakt när ännu.

• majaochputteforeverandever

Kl 15.00

Varför: Det blir gott om tid på förmiddagen att hinna med allt + fotografering. Det finns även gott om tid efteråt för att ta sig dit bröllopsfesten ska hållas, ingen stress!

Någon nackdel ser jag inte!!

• Niini

Vi hade först kl. 14 men insåg att vi aldrig kommer hinna med allt vi tänkt före (bl.a. fotograferingen) Så vi bytte tid till kl. 16 just för att hinna :) Nackdelar.. tjaa.. inga som jag kan komma på nu ;)

• Semlorna

Vi hade 15 först men insåg att det blir sent med middag och tårta sen och vi har barn i blandade åldrar där som vi vill ska kunna vara med på det. Så vi bytte till 13.30 istället. Vi ska inte göra så mycket innan vigseln (jag ska ha enkel frisyr och sminkning så det går fort) utan bara fotograferas så fördelen är att vi slipper massa dötid. Och blir det ont om tid för fotograferingen så tar vi det lite under kvällen då fotografen är en god vän och gäst på bröllopet. Nackdelar ser jag inga.

• julbröllop2010

Vi har önskat tid i stadshuset kl 16, mest för att det inte ska ta så lång tid innan släkten kommer på middag kl 18. Vi kommer att stå och hoppa för att få berätta! :) Vi bor 5 minuters promenad från stadshuset.
    Eftersom vi vill gifta oss den 23 dec är det inte säkert att ngn vill viga oss så sen på em, och det kanske inte finns ngr vittnen som är kvar på jobbet där och då vet jag inte hur vi gör. Då inviger vi kanske ngr vänner i planerna och tar med dom på vigseln.

• eigollet

Kl 16 passar bäst för att tajma med middagen som blir kl 17 ca.
    Vi kommer ha vigsel och fest och boende på samma ställe, så så fick det bli!

• Sarkastisk ljubicica

Vi tänkte ha vigseln enskilt, med bara våra vittnen, i Borås innan vi åker till festen. Festen börjar kl 19, så vi kommer nog att gifta oss runt 17-18.

• Lúz de mi vida

Vi gifter oss vid 14.

Vi lär i vilket fall gå upp tidigt, så vi ska nog hinna med styling och fotografering innan. Efter vigseln kommer det finnas tid för nåt lätt utanför kyrkan (typ kaffe och smörgås, eller nån kaka...) Där kan "oinbjudna" gäster gratulera oss. Vi hinner ev ta fler kort mellan vigsel och fest.

Svar på tråden Vid vilken tid på dygnet gifter ni er?