• Pullan88

Beställa bröllopsresa så långt innan är väl egentligen ganska dumt!?

Vi ska gifta oss den 18 Juni,

funderar på en bröllopsresa den 1 Januari, alltså 6,5 månader senare.

Vi vill till Thailand, och jag har hittat fantastiskt fina OCH billiga resor dit nu, när jag håller på och jämför på ett ungefär pris vad det kommer kosta nästa år. Nu är det ju bara 3-4månader till omkring den tiden vi kommer åka nästa år och jag har ÄNDÅ hittat massa fina.

problemet är att många säger att jag bara MÅSTE beställa ett helt år innan!

Annars är det för dyrt och massa annat fel.

dock har vi en ganska begränsad ekonomi, och bröllopet kanske går över budgeten, det är ju så lätt att det styr iväg.

Jag tycker att vi ska VÄNTA till någon dag efter bröllopet med att beställa resan, dels för att vi vet hur mycket pengar vi får i bröllopspresent då vi önskar pengar, och då kan vi ju lätt räkna ut hur mycket mer vi kommer kunna spara ihop.

Jag menar, jättefumt att beställa ett år innan, och i Juni efter bröllopet inser man att budgeten inte höll och att vi inte fick så mycket pengar av gästerna utan även presenter.. man vet ju aldrig..

vad tycker ni? Visst är det dumt att chansa?

Jag menar, 6,5 månader kan man väl ändå beställa innan? Det är ju lång tid! Och med tanke på att jag hittar fina och tänkbara resor redan NU så här sent på sommaren/hösten så borde det ju finnas resor kvar att beställa den 20 juni???

Jag tycker det är en riktig ekonomisk dumhet att bara beställa en resa för 35.000 och sen inte ha råd med den!

Eller vad?

:)

• Svar på tråden Beställa bröllopsresa så långt innan är väl egentligen ganska dumt!?
  • prinsessanogrodan

Om ni inte vet om ni har råd ska ni såklart INTE beställa resan. Man måste inte åka på bröllopsresa ett visst antal månader efter bröllopet, speciellt inte om man inte har råd. Bry dig inte om vad andra säger, det finns alltid nån som har åsikter om vad man gör eller inte gör. Bröllopet först, sen resan - inget konstigt alls om du frågar mig.

• Pullan88
    prinsessanogrodan skrev 2010-09-07 15:57:46 följande:
    Om ni inte vet om ni har råd ska ni såklart INTE beställa resan. Man måste inte åka på bröllopsresa ett visst antal månader efter bröllopet, speciellt inte om man inte har råd. Bry dig inte om vad andra säger, det finns alltid nån som har åsikter om vad man gör eller inte gör. Bröllopet först, sen resan - inget konstigt alls om du frågar mig.
    Skönt det:)

Självklart ska jag verkligen göra ALLT för att få råd till resan,

men det betyder ju att vi måste ha ganska mycket pengar redan efter bröllopet..

Sen vet man ju på ett ungefär hur mycket man klarar av att spara:)

• Fru Kopparskiöld

Hej!

Nu kanske jag missförstod ditt inlägg men om ni ska resa januari 2012 så går de resorna ej att boka nu. Det är för tidigt och flygbolagen har inte lagt ut dessa resor än.
    Anledningen till att jag säger det är för att jag jobbar på resebyrå =)

• Pullan88
    Fam Lundqvist skrev 2010-09-07 16:02:27 följande:
    Hej!Nu kanske jag missförstod ditt inlägg men om ni ska resa januari 2012 så går de resorna ej att boka nu. Det är för tidigt och flygbolagen har inte lagt ut dessa resor än. Anledningen till att jag säger det är för att jag jobbar på resebyrå =)
    Nej :)

mitt inlägg blev lite flummigt!

Vi ska åka Januari 2012,

jag kollar priserna redan nu på januari 2011 för att få en uppfattning om hur dyrt det kommer bli:)

Mina vänner tycker att jag ska beställa ett helt år innan, dvs nu i december. Jag tycker det är dumt och vill vänta till Juni.

Visst finns det resor kvar till thailand då? Det var det jag menade, för jag har ju hittat resor redan så sent som nu till januari 2011,

då borde man kunna beställa en resa i juni 2011 till januari 2012 eller ? :)

• Karolina A

Om ni väntar till efter bröllopet med att boka resa så kan ni ju önska er resecheckar i present.

Vi bokade vår resa ca fyra månader innan vi åkte, men det var i och för sig inte till Thailand.

Ni kan ju ha tittat lite innan så ni vet ungefär vart ni vill åka och när så går det ju lite lättare sen när ni ska åka.

Svar på tråden Beställa bröllopsresa så långt innan är väl egentligen ganska dumt!?