Beställa bröllopsresa så långt innan är väl egentligen ganska dumt!?
Vi ska gifta oss den 18 Juni,
funderar på en bröllopsresa den 1 Januari, alltså 6,5 månader senare.
Vi vill till Thailand, och jag har hittat fantastiskt fina OCH billiga resor dit nu, när jag håller på och jämför på ett ungefär pris vad det kommer kosta nästa år. Nu är det ju bara 3-4månader till omkring den tiden vi kommer åka nästa år och jag har ÄNDÅ hittat massa fina.
problemet är att många säger att jag bara MÅSTE beställa ett helt år innan!
Annars är det för dyrt och massa annat fel.
dock har vi en ganska begränsad ekonomi, och bröllopet kanske går över budgeten, det är ju så lätt att det styr iväg.
Jag tycker att vi ska VÄNTA till någon dag efter bröllopet med att beställa resan, dels för att vi vet hur mycket pengar vi får i bröllopspresent då vi önskar pengar, och då kan vi ju lätt räkna ut hur mycket mer vi kommer kunna spara ihop.
Jag menar, jättefumt att beställa ett år innan, och i Juni efter bröllopet inser man att budgeten inte höll och att vi inte fick så mycket pengar av gästerna utan även presenter.. man vet ju aldrig..
vad tycker ni? Visst är det dumt att chansa?
Jag menar, 6,5 månader kan man väl ändå beställa innan? Det är ju lång tid! Och med tanke på att jag hittar fina och tänkbara resor redan NU så här sent på sommaren/hösten så borde det ju finnas resor kvar att beställa den 20 juni???
Jag tycker det är en riktig ekonomisk dumhet att bara beställa en resa för 35.000 och sen inte ha råd med den!
Eller vad?
:)