• eigollet

Kan man ha den här jackan till brudklänning? HJÄLP!

Behöver smakråd!
    Vi gifter oss utomhus den 2:e oktober och jag inser ju att jag måste ha någon form av ytterplagg på mig....
    Jag har beställt en superfin pashminasjal, men tror ni att det räcker??

Sen har jag hittat en jacka/kappa som jag undrar om man kan ha över klänningen. Kan man det?
    www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

Något annat förslag?

Vanliga "brudboleros" passar tyvärr inte min kropp då jag är så förbaskat bredaxlad.

Hjälp mig, brudar!

• Svar på tråden Kan man ha den här jackan till brudklänning? HJÄLP!
  • yvis

Jag har också tänkt köpa den. Men den ska visst vara liten i storleken.

• retrodrottning
    eigollet skrev 2010-09-09 09:32:17 följande:
    Behöver smakråd!Vi gifter oss utomhus den 2:e oktober och jag inser ju att jag måste ha någon form av ytterplagg på mig....Jag har beställt en superfin pashminasjal, men tror ni att det räcker??Sen har jag hittat en jacka/kappa som jag undrar om man kan ha över klänningen. Kan man det?www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspxNågot annat förslag?Vanliga "brudboleros" passar tyvärr inte min kropp då jag är så förbaskat bredaxlad.Hjälp mig, brudar!
    ja absolut! den var stilig men ger sexigt intryck. go for it!
  • swee1

Tycker jackan passar bättre till vinterbröllop, röstar också på en varm sjal.

• klingling

Gifte mig den 4 oktober och vi tog våra foton utomhus jag hade bara en sjal för att svepa om mig med då och då men jag fixade hela plåtningen utan. Hade bara tunna chiffongärmar på min klänning. Vi hade visserligen tur med vädret men jag tror inte att du kommer att behöva en tjock jacka. Tycker nog att den du funderar på är snygg men lite vintrig.

• TalisQualis

Gifter mig 8e oktober och har också insett att det kan bli kallt. Vi skall dessutom vara ute så gott som hela dagen så jag har köpt mig en pälssjal men kort päls (tyckte det kändes lite mindre vinter med kort päls). 300kr på etsy.com tyckte det var helt ok faktiskt, snabb leverans va det också hade min vara tre dagar efter jag betalat. Bild finns i mitt galleri.

• J83L

Jag tycker du skall köpa en finare sjal...eller kanske en poncho? Jackan känns gansa mycket vinter...men det är ju en smaksak :)

• eigollet

Nu har jackan kommit och den är jättefin!

Den är ganska tunn så vinterkänslan uteblir vilket var precis vad jag hoppades på. Nu har jag i alla fall ett alternativ och kommer den inte till användning kan jag returnera den precis efter bröllopet, då det är två veckors öppet köp.

Däremot var den inte liten i strl. Jag är en normal 36:a och beställde 38 eftersom Yvis sa att den var liten. Men 38 an var för stor så jag fick byta till 36=perfekt!

• yvis

Vad kul att du gillade jackan! Synd att du fick byta. Jag läste på Ellos att någon fått köpa större storlek än normalt. Men då kanske den inte är så liten i storleken ändå.

• eigollet

Nu har jag gift mig och jag vill verkligen tipsa om jackan från Ellos. Den passade perfekt till min Ivoryfärgade klänning, jag lägger upp bilder så fort de kommer! Massor av komplimanger fick jag för den också!

Kram på er!

Svar på tråden Kan man ha den här jackan till brudklänning? HJÄLP!