• SSegerberg

Tipa på hur man praktikst löser Baginbox, till vinflaska och flaskettiketter önskas

Jag sitter och funderar över hur man på smidigast sätt löser momentet bag in box till flaska, och sen jag ska utforma egna ettiketter.

Kan inte ni beskriva hur ni gjort.

Vi tänkte höra med en restaruang/ pup efter tomma vinflaskor och sedan ta bort ettiketterna och sätta dit egna. Hur gör ni egna etiketter? skriver ni ut dem själva, scrappbookar, eller beställer på nätet? 

Hur kommer ni att göra vid överhällningen? kan man hälla över vinet i flaskornadagen innan festen eller blir dåligt?, har ni någon kork i? hur skall ni förvara vinet kallt? behövs det stå i kylskåp? eller ska jag be några at hälla upp vinet på flaskor under bröllopsdagen (då av min systers vänner som skall servera)? Vi har bröllopet 2 juli, så det kanske kan vara varmt.

Alla tips tas mer än gärna emot.

• Svar på tråden Tipa på hur man praktikst löser Baginbox, till vinflaska och flaskettiketter önskas
  • KatjaB

vi skrubbade bort de gamla etiketterna och diskade alla flaskor, sen skrev vi ut en etikett som vi gjort själva, på vanligt kontorspapper och klistrade på med vanligt papperslim. Cateringen som serverade fick i uppdrag att fylla på flaskorna. Men har ni ingen catering eller personal kanske ni kan utse någon vid varje bord att se till att det finns vin i flaskorna eller nåt sånt.. De fyllde på flaskorna precis innan folk började strömma in, och så fylldes de på allt eftersom som det blev tomt i flaskorna.

• SSegerberg

Åh vad bra att fylla på dem strax innan. Då slipper man kylproblemet. Vi kommer ha hjälp av två vänner till min syster.. tack!

• Kattpoet

Polaren serverade baginbox vinet i karaffer, ser snyggare ut än flaskor.

• Kattpoet

Ö och B har  enkla karaffer, det finns även sådana där man kan sätta etiketter på.

• Heloise
    KatjaB skrev 2010-09-10 18:47:34 följande:
    vi skrubbade bort de gamla etiketterna och diskade alla flaskor, sen skrev vi ut en etikett som vi gjort själva, på vanligt kontorspapper och klistrade på med vanligt papperslim. Cateringen som serverade fick i uppdrag att fylla på flaskorna. Men har ni ingen catering eller personal kanske ni kan utse någon vid varje bord att se till att det finns vin i flaskorna eller nåt sånt.. De fyllde på flaskorna precis innan folk började strömma in, och så fylldes de på allt eftersom som det blev tomt i flaskorna.
    Så gjorde vi! Alla våra vänner sparade vinflarror till oss, och vi skrev ut personliga etiketter som var roliga.
  • KatjaB

Heloise skrev 2010-09-12 13:58:42 följande:
    Så gjorde vi! Alla våra vänner sparade vinflarror till oss, och vi skrev ut personliga etiketter som var roliga.

våra med men då alla i princip är rödvinsdrickare så hade vi karaffer till det vita vinet och flaskor med etiketter till det röda vinet. Blev jättefint och en sån där kul detalj som alla lade märke till

• Midvinterflicka

Kanske en dum fråga men går det inte bara att klistra över den befintliga ettiketten med en ny?

• Midvinterflicka

Midvinterflicka skrev 2010-09-15 13:16:06 följande:
    Kanske en dum fråga men går det inte bara att klistra över den befintliga ettiketten med en ny?

Såg nu att det var bag-in-box det gällde, vad dum jag är! Sorry!

• Heloise

Vi hade först en etikett på framsidan, med vinets namn etc, sen så hade vi en till etikett i form av en stämpel, där det stod Approved by Chuck Norris, sen på baksidan av flarran fanns det Chuck Norris citat, lång story men Chuck Norris är nått min man och hans väner kör med, och alla hade kul när de jämförde citat och återberättade dem för varandra

• Heloise
    Heloise skrev 2010-09-16 12:26:55 följande:
    Vi hade först en etikett på framsidan, med vinets namn etc, sen så hade vi en till etikett i form av en stämpel, där det stod Approved by Chuck Norris, sen på baksidan av flarran fanns det Chuck Norris citat, lång story men Chuck Norris är nått min man och hans väner kör med, och alla hade kul när de jämförde citat och återberättade dem för varandra
    Kag får korrigera mig själv det ska vara Chuck Norris approved

Så här såg "stämpeln ut"

comedydoneright.webs.com/ChuckNorrisApproved.png

Svar på tråden Tipa på hur man praktikst löser Baginbox, till vinflaska och flaskettiketter önskas