• Nytten

Hotell på bröllopsnatten???

"Måste" man sova på hotell på bröllopsnatten??

Vi ska gifta oss på ett ställe där det inte direkt finns några hotell i närheten. Vi har varit och kollat på ett rum, men det var så där.. och betala 2300 kr för det känns väl sådär..

Men så tänkte vi... måste man sova på hotell.. alltså är det liksom det man "bör" göra.. Vi har precis köpt ett jätte fint hus.. och nu leker vi istället med tanken på att ordna till något fint och mysigt hemma istället.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hotell på bröllopsnatten???
  • Amor in aeternum

Vi ska nog mysa till det här hemma istället. Jag vill ju vara med på festen också. Om vi stannar på festen till 2-3 på natten så känns det väldigt dumt att lägga ut 2000:- på ett rum vi stannar i några timmar bara.

Nä, hotellupplevelsen tror jag att vi tar på smekmånaden istället. :)

• majaochputteforeverandever

Vi hade tänkt oss att ta in på hotell kvällen efter bröllopet, beställa roomservice och bara slappa och njuta. Känns som om man får ut mer av det än att bara hinna sova några timmar innan det är dags att checka ut! Så själva bröllopsnatten spenderar vi nog hemma.

Sen anser jag inte att sova på hotell är ett måste. Det kan vara precis lika mysigt att vara hemma!!! Är det dessutom så att vi också har hittat vårt drömhus till dess, så kommer vi absolut vara hemma!!!!! Med lite planering så kan det nog bli fantastiskt!

• S2011

självklart kan ni fixa till nåt mysigt hemma istället!

vi har valt hotellnatt för att få något som känns utöver vardagen, slippa tänka på att "fixa", slippa riskera att katterna äter upp nåt eller leker runt i ev dekorationer, slippa städa (!) och faktiskt för en gångs skulle få skämma bort oss ordentligt.

hotellet vi valt har väldigt fint ordnat för de 2250 kr vi betalar; inklusive sen utcheckning (15.00) - vilket gör att man får lite mer timmar än bara "sovtimmarna".

• Semlorna

Vi kommer nog skippa hotell på bröllopsnatten och istället gå ut och äta en riktigt god frukost och mysa till det dagen efter.

• Nytten

Tack för alla svar..

Det känns nog som att vi tar och fixar till det hemma istället.. och lägger dom pengarna till bröllopsresan istället..

• pyrro

VI sov hemma, festlokalen var ca 1 km hemifrån och närmaste hotell 1 1 mil så det kändes onödigt. Vi var hemma kl 0330 så jag är väldigt glad att vi sparade in på dom pengarna. Min man hade fått i uppdrag att fixa mys hemma. En stor bukett rosor stog och väntade och han hade köpt champagne och jordgubbar men det skippade vi och gick dirket på sängaktiviteterna:)

• Nytten

hahaha.. ja det låter det!!

vi skippar hotell.. måste ju hem och mata katterna oxå.. hahaha

• weddinginlove

Vi har bokat in oss på hotell natten före och bröllopsnatten...med en coophotelpremiecheck! Så det var ett helt okej hotell, priset rimligt och vi får hotell frukost två dagar som vi äääälskar =)

Men nej, det var inte ett krav. Det fanns lediga rum och till ett vettigt pris. Vi hade lika gärna kunnat hamna hemma.

• ClaraH

Vi bor på hotell både före och på själva bröllopsnatten. Men vi gifter oss inte på hemorten. Vi har faktiskt bokat bröllopssviten och i och med att vi inte kommer att ha någon fest på kvällen utan bara middag, så kommer vi att dra oss tillbaka tidigt, så det blir valuta för pengarna. Festen kommer vi ha tre veckor senare i Stockholm och då bor vi hemma på natten, men då har vi förhoppningsvis redan firat brollopsnatt ordentligt.

• Karamellen

Vi kommer åka hem, hoppa i pyjamasen eller mjukisbyxorna och bara mysa tillsammans i soffan framför nån bra film

Kommer nog ha ettåringen hemma också, känns bäst så Bara mys kvällen lång hela familjen som äntligen heter samma namn

• tessan1982

vi har bokat bröllops-sviten med egen bubbelpool i tre nätter!
    men vi gifter oss inte i sverige..
    ska bli underbart :0)

• Houdini

Vi har bokat hotellrum för bröllopsnatten för vårt hus är fullt med folk och vi har ett litet hus med två rum bara......

• 1700tal

Vi kommer sova på stället för festen eftersom de har rum till uthyrning. Vi kommer även uppmuntra de långväga gästerna av övernatta där tillsammans med oss. Men det är ingen dundersvit, bara ett vanligt dubbelrum till lågt pris. Men det är skönt att slippa åka en hem (timmes resväg för oss) efter den långa dagen. Då kan vi dessutom låna ut vår 2:a till några av gästerna om de inte vill lägga pengar på boende.

• Emblas Mamma

Varför? :)

Självkalrt inget måste.. Jag skulle aldrig slösa bort flera tusenlappar på ett hotellrum som jag måste lämna vid 12 igen,, Kul om man har festat hela natten och inte är där förrän frammåt morgonen.

Man lär ju missa frukosten med..

Tycker bara det är onödiga pengar och hellre lägger jag det på en riktig utomlandsresa med lite extra lyx och krydda i vardagen ;)

man gör ju som man vill.. men vi bor långt ifrån ett bra hotell, och att göra det för sakens skull är ju med rätt dumt.. då ska man behöva köra tio mil i onödan om det är i vårt fall..

och vem vill göra det efter en kanonfest?

Nej, en lång och härlig utomlandsresa är mycket bekvämare enligt mig :)

• Trucker

Vi har valt hotell. Kostar 1995 kr och då får vi frukost på rummet och vi har fri utcheckning så vi kan i princip checka ut kl 6 på kvällen =)

Svar på tråden Hotell på bröllopsnatten???