• ALLIMA

Sonen lång och smal 92/98. Bara ha väst istället för kavaj?

Sonen har just nu 92 i storlek men kommer vara närmare 98 då vi gifter oss i januari. Funderar på om det är bättre han har finbyxor, skjorta samt hyra väst och kravatt än att köpa en hel kostym. Han är lång och smal o är 98 i längd men ca. 92 i smal kroppen. Vad tror ni? Lättare sy in väst än kavaj?

• Svar på tråden Sonen lång och smal 92/98. Bara ha väst istället för kavaj?
  • Fialotta 78

Vår son kommer att ha finbyxor, skjorta, väst och kravatt. Köpte väst och kravatt på Haléns. Han är också smalt byggd men tyckte ändå att den satt bra på honom.

• Millan10

Jag har också köpt skjort, väst, kravatt och finbyxor på Haléns. Är hur nöjd som helst.
    Kavaj tycker jag inte behövs på små killar =)

• SweetPearl

Vi gifter oss i maj och då kommer sonen vara 11 månader och han kommer ha skjorta, kostymbyxor och väst. Slipsen som följer med västen får vi se om han kommer ha, men jag tror att den kommer sitta ivägen för hans del. Sen tror inte jag att nån kommer att tänka på att han inte har slips eftersom han inte är så gammal. Han kommer vara så fin ändå.

• Gefjyn

vår grabb också men vi tänkte att eftersom vi gifter oss i mars får han ha slips, skjorta och en finstickad tröja över det.

Men väst är nog bättre. Säkert lättare att ordna också.

Svar på tråden Sonen lång och smal 92/98. Bara ha väst istället för kavaj?