• robiin

Ni som gift er!

Hur i helskotta ska man kunna gå på toaletten när man har en under kjol med 2 ringar?? Sjuk fråga, jag vet....

• Svar på tråden Ni som gift er!
  • eigollet

Inte alls en sjuk fråga, jag undrar också! :)

När min bästis gifte sig hade hon en riktig prinsessklänning som jag fick hjälpa henne med, men den var två delad, så hon fick ta av sig hela kjolen...

Men som sagt, hur fasen gör man med en hel klänning?...

• Meeru

Jag läste i en annan tråd här att man kunde sitta bak-och-fram på toalettstolen, så blev det lite lättare. Och det kan jag tänka mig att det bli om man har långt släp, för då kan någon lättare stå och hålla det bakom en. Men om man har två ringar i underkjolen kan kanske det också vara svårt. Men det borde i alla fall vara lättare än att sitta på rätt håll.

• eigollet

Haha, det här kommer bli en rolig tråd tror jag!

• Getivia82

Ja jag undrar jag med...det kommer bli ett heltidsprojekt och gå på toa. Jag kommer ha 3 ringar, vettufåglarna hur det ska gå till :)

Det enda jag kan tänka är att man får ta hjälp. Mina två tärnor får hjälpa och lyfta kläningen tror jag. En syn för ögat! :)

• TalisQualis

En följdfråga blir ju såklart också, hur skall man torka sig? Jag tror att man på ett eller annat sätt kan lyckas sätta sig ock kissa, men hur gör man när man är klar? Jag kan ju säga att jag är inte så himla sugen på att be om hjälp med de

• eigollet

Långa armar... hmmm, man kanske behöver ngt annat hjälpmedel? Eller?

• Avellana

TalisQualis skrev 2010-09-14 10:28:40 följande:
    En följdfråga blir ju såklart också, hur skall man torka sig? Jag tror att man på ett eller annat sätt kan lyckas sätta sig ock kissa, men hur gör man när man är klar? Jag kan ju säga att jag är inte så himla sugen på att be om hjälp med de

hehe ja den tål ju att tänkas på

• Violator

Min kompis tog av sig hela klänningen när hon skulle gå på toa. Det tog ju lite längre tid men det var det enda som funkade för henne.

• Zia 20090618

Äsch, det är inga problem tror jag. Jag hade en underkjol med 3 ringar på min balklänning, den var dock utan släp med det gick bra. Är ju bara att lyfta upp alltihop, klänning och underkjol, rubbet! ;) Med släp däremot (ska själv ha ett ganska långt släp) får man kanske ha en tärna med som hjälpreda att hålla redan på släpet..

• Ezna

Jag hade tre ringar i min underkjol + ett rätt långt släp! =)
    Det gick faktiskt bättre än jag trodde! Första gången så tog jag med mig en kompis som hjälpte mig, men efter det så gick jag själv! Och det gick alldeles utmärkt! =)
    Bara att lyfta upp hela klänningen, släpet och baksidan av klänningen, å slänga den över armen.. sen är det bara att sätta sig å göra det man behöver! =)

Lycka till tjejer! =)

• pyrro

Jag var tvungen att laga till en grej med korsetten så min mamma hjälpte mig att dra ner klänningen och då passade jag på att kissa.
    Efter vigseln och fotograferingen behöver man ju heller inte vara lika rädd för att skrynkla den lite så det var inga som helst problem

• pettan

Jag hade rejäl underkjol, dock i tyll o inga ringar, och ett halvlång släp ca 1m. Jag tog helt enkelt med mig mina 2 tärnor in på toa! De höll upp klänningen o släp och pratade om annat över mitt huvud medans jag kissade!
    Funkade riktigt bra!

• robiin

Ok, sällskap är ett hett tips alltså!! Haha det här blev ju rätt kul faktiskt

Ja vi får väl se hur det går,  tack för tipsen

• Uppsalabrud2010

Det var jag också orolig för!! Men jag hissade upp kjolen och lade släpet över armen och sedan gick det fin fint att gå på toa. Var försiktig bara när du släpper ner kjolen så att du inte står för nära toan och släpet åker i...

• Sörön10

Jag hade släp (dock uppknutet på festen) och underkjol med tre ringar! Gick hur bra som helst att lyfta upp! Rekommenderar dock att gå på en handikapptoa som brukar vara lite större! =)

• Amor in aeternum

Hahahaha :D Vilken rolig tråd. Måste erkänna att jag också har tänkt på just den här frågan. Men ville verka rumsren på BT! :D

Vad bra att någon annan tog upp frågan! :)

Svar på tråden Ni som gift er!