• mitas79

Nu var det klart!

Vi gifte oss i helgen och det var helt underbart. Det blev den där underbara partyt som vi ville ha. Alla festade loss och det var vi som lämnade festen sist precis så som vi ville. Klänningen sprack innan vigseln men lyckades hitta nål och tråd! 35 gäster och vi åt buffé genom en cateringfirma och så våningstårta. Allt som allt gick det på 25 000 lyckades nästan hålla budgeten, hade en budget på 22 000. Och det bästa är att vi nu dagarna efter även har råd att leva. Känner att jag är glad att vi inte la mer pengar på bröllopet när det ändå blev så lyckat. Hade inte varit så kul att sitta med ett antal tusen i skuld eller betydlig fattigare. Det går att göra ett härligt bröllop för en mindre summa pengar.

• Svar på tråden Nu var det klart!
  • fru2011kanske

Grattis till lyckat bröllop!
    Härligt att läsa! jag hoppas jag kan skriva samma sak nästa sommar

• Amor in aeternum

Oj hur fixade du den budgeten? Kan du ge mig lite tips? För hur mycket jag än budgeterar så kommer det inte under 45.000:-

Jag hoppas att vi bli lika lyckliga när vi har gift oss som ni verkar vara! Grattis!!!

• EmmaochTommy

vad räknade ni in i budgeten? ringarna?

• mitas79

3 ringar av titan 3700.
    Brudbukett 80
    Mat buffe med 1 personal i 6 timmar 4700.
    Fotografering plus tänkt förstoring 4000
    Kläder och skor till oss plus till barnen. 3500
    Lokalhyra inkl städ 1900 
    Taxi 300
    Tårta 800
    Alkohol (vin, öl, cider, välkomstsskål, 2600
    Tackkort 1500
    Frisör och smink (svägerska är frisör) 500
    Bordsdekorering. 500
    Priser, underhållning barn, trycksaker, kaffe/te 500
    I stora drag på detta sätt. För oss var det viktigt med fotografering och en riktigt party. Medan min kläderna och ringarna känns mindre viktiga. I och försig så kände jag mig fin:)
    Lycka till!

Svar på tråden Nu var det klart!