• Lillie79

Tips från alla blomsterkunniga!

Jag gifter mig nästa helg och har det senaste året trott att jag hade full koll på hur jag ville ha min brudbukett, d.v.s. 9 stycken stora orangea kallor i sin enkelhet. Nu när hösten börjar närma sig har jag dock börjat ändra mig lite (klart man måste vela lite i sista stund, haha)

Jag vill komplettera mina enkla kallor med något höstaktigt och jordnära. Jag kollade med floristen om Björnbär och Ilex, och björbären var ok, men inte ilexen... 

Har något något tips på alternativ till ilex? Eller något annat fint som gör sig bra i en höstinspirerad bukett? Gärna något gammeldags som kontrast till kallorna. Jag vill inte heller ha för många sorters blommor i buketten, utan begränsar mig gärna till kallorna + 2 till.

Tack!

• Svar på tråden Tips från alla blomsterkunniga!
  • lineza

Låter läckert med stora oraangea kallor! Jag skulle nog komplettera med en bunt "gräs" som heter Warrior grass, långa, smala och skira vippor som skulle göra sig otroligt snyggt med kallorna! (obs, ibland förväxlas dem med fountain grass som är en annan sort). Annars finns det ju ett alternativ till ilexbären, och det är röda hypericumbär.

Om du väljer något som gräset så kan du ju ha band i orange/röd runt själkarna, och annars tycker jag det är supersnyggt med ett rufft, brunt rep...höstkänsla!

Lycka till, blir nog jättebra vad du än väljer!

• 20th century fox

det finns hur mycket olika fina kvistar med nypon just nu...eller röda bär för den delen så det ska inte vara något problem att hitta några fina bär som passar till kallorn!
    Är det aprikosa bär du ville ha så finns det sånna hypericumbär med.

Inga problem alls säger jag!

Svar på tråden Tips från alla blomsterkunniga!