vet nån vad bröllopstårta kostar på citygross?
Tänkte ev köpa tårtan på citygross?
Nån som vet vad den kostar/bit?
Är den billigare än 35/bit som dom tar på ett bageri i gävle?
Lotta
Tänkte ev köpa tårtan på citygross?
Nån som vet vad den kostar/bit?
Är den billigare än 35/bit som dom tar på ett bageri i gävle?
Lotta
Hihi.. svarar igen.. fast jag vet inte priset, bara att ett par som köpte tårtan där (som jag sett bild på, jättefin) var jättenöjda, och de fick åka dit och provsmaka för att bestämma fyllningar och dylikt.
Julibrud2011:Vart hade du sett bilden på tårtan?
Vet du, jag sökte på tårtor i Gävle för att vi ska gifta oss där. Och detta hittade jag: www.majastartor.se/ det verkar ligga runt 35 kr/bit beroende på vad man beställer för något av henne.
Gör Citygross med sugarpaste? Någon som vet? Det kanske inte är det godaste men väldigt vackert tycker jag! :)
Kikar in..
Vi har valt att beställa våra "bröllopsbakelser" från ICA maxi,
det inte om det ligger på samma pris runt om men det Ica vi ska köpa från varierade den mellan
19 kr till max 30 :- biten och då hade ja en bröllops bakelse med passion mouse i och superpaste och dekor på..
Det var ett privat kort som jag såg tårtan på. De var som sagt väldigt nöjda, (även med maten därifrån). Tårtan gick i deras färger. Vi hade nog tänkt annan efterrätt än tårta, men nu blev jag nog lite sugen att ha det ändå...
Har dålig koll, sugarpaste, vad är det ?
haha.. mycket man inte har koll på! Googlade, så nu vet jag lite bättre! =)
Vilka skulle fördelarna vara med att beställa från city gross istället för nåt konditori? Har ingen koll på tårtor...
Vet inte fördelarna, beror väl på vad det kostar. Jag vet ett par som var väldigt nöjda, och de har sån tårtställning också, som TS frågade om i annan tråd. Det känns som att de borde vara billigare än konditorierna, har inte kommit så långt i min planering =)
Nu har jag ringt och kollat! Tårtorna kostar 30 kr/bit, alternativt 25 kr/biten om man köper färska blommor själv och lägger på. Alltså om man inte väljer deras marsipanrosor och dyl.
De har även sugarpaste, massa olika smaker på mousse som fyllning.
Depositionsavgift för tårtställningen är 500 kr.
Inte billigare än våra tårtor från www.silverdrake.se! Där kostade en 20 bitars 600 kr, alltså 30 kr/bit. Då har jag designat tårtorna tillsammans med Anna och det kommer bli jättefint!
Åkersberga norr om Sthlm. Det är bara att meila henne om du vill göra beställning.
Och du, lika bra att vara ute i god tid och boka. Jag kontaktade Cakedesign 5 månader innan vårt bröllop som ska vara nu i oktober och de var fullbokade! Men jag är väldigt glad för att jag hittade Silverdrake, Cakedesigns tårtor kostade nämligen mellan 75-90 kr/bit :0!
NU ska jag berätta.
Tårtan kostar oss 1800 kr på citygross och då ingår ställning brudpar och så klart 40 bitars tårta.
Låter det dyrt?
Men i slutändan kostar den bara 1200 för vi får 600 kr tillbaks ca när bröllopet är över.
Det är deposition för ställning och brudpar.
Så rätt billig är tårtan tycker jag.
Han som ska göra vår mat skulle ta ca 55 Kr/bit mot 30 som vi nu ger.
Vi bor i gävle.
Lotta
Bilder? :)
Måste bara kommentera att när ett så kallat företag inte står med några uppgifter annat än e-post eller mobilnummer så betyder det ofta att de inte arbetar i livsmedelsgodkända lokaler, har företagsförsäkringar eller betalar skatt på eventuell vinst. Med de förutsättningarna går det ju jättebra att hålla låga priser. Inga egenkontrollplaner för att garantera hygien mm för sina kunder. Cake & Design har ju nu valt att sluta göra tårtor. Inte konstigt med alla oschyssta konkurrenter.
Ett riktigt seriöst företag visar alla sina kontaktuppgifter och tillstånd.
Jag håller med dig, CHK. Jag jobbar som livsmedelsinspektör och som du skrev... folk som för bloggar och inte visar kontaktuppgifterna mer än ett mobilnummer eller hotmailadress tillverkar och säljer mat olagligt hemifrån. Det är väligt sällan att någon får sitt hemmakök godkänt för tillverkning och försäljning av matprodukter. Jag känner faktiskt till bara ett par fall i landet.
Tycker att det är rätt så uppenbart att denna person inte har något företag eller godkänd lokal, eller försäkringar. Tänk om hon förgifter hela bröllopsfesten med tårtan.
Vi på livsmedelsverket har verkligen fått upp ögonen nu då vad gäller dessa olagliga tårtmakare. Det är uppenbart när någon skriver i sitt blogg att de tillverkar tårtor enbart till släkt och vänner, fast de har tillverkat hundra stycken hittills i år (finns bilder på alla).
Man kan får en jättesmäll av Skatteverket, vite och böter av Livsmedelsverket, samt i vissa fall näringsförbud.
Jag uppmanar dig, CHK, att anmäla henne till både Skatteverket och Livsmedelsverket där hon bor.