• TheD

Tärnklänning

Hej,

Jag har letat på sidor efter en tärnkläänning till min syster men jag kan INTE hitta något som tilltalar mig. Kan ni brainstorma en massa sidor är ni jättegulliga?

TACK!

• Svar på tråden Tärnklänning
  • Sebastiána

Vilken typ av klänning är du ute efter? Kort eller lång, vilken typ av material?

• minipling

Jag ritade en design som jag ville ha. Sen åkte jag och tärnan till en sömmerska, förklarade hur den skulle vara och åkte och köpte allt tyg och tråd som behövdes till hennes klänning. Nu ska den bara sys upp.

Slutade med att jag designade min klänning som jag vill ha den och den sömmerska ska nu sy min brudklänning med.

Det är ett alternativ.

Titta på många olika klänningar/tunikor/kjolar innan och så plockar du ut olika detaljer som du gillar. Ta med allt till en billig, men BRA sömmerska och visa så de får en bild av hur det ska se ut så kan de säga om de kan sy så eller om de vill lägga till eller ta bort detaljer. Kolla deras tidigare jobb innan, så att det inte är en oerfaren, eller att ni inte har samma visioner. 

Hoppas du fick något att kanske intressera dig för

• KlaraV89

Prova ebay.com bridesmaids dress heter det stl är usa ca 6=36 8=38 10=40
    england är midre där är stl 6=34 8= liten 36 10 ca 36-38

Hoppas du hittar nåt snart.

• TheD

Tack för alla tips. Jag tror jag har hittat nåhot som lutar åt rätt håll, men jag ska ju vara så kräsen ;)

Ha det bra!

Svar på tråden Tärnklänning