• Pullan88

Vad tror ni om utseendet på denna tårta? :)

Försöker göra lite billigare än bröllopstårta,

så jag hade tänkt mig såhär:

* 3-4 Vita prinsesstårtor

* 3 marsipanrosor på vardera tårta

* Marsipanrosorna ska vara ljust gula och gröna (färgtemat)

* Översta tårtan ska ha en bröllopsfigur på brudparet. En lite ovanligare figur kanske, något roligt :)

* Ovanpå allt ska jag strö lite silverkulor (ni vet sånt strössel man kan köpa)

Färgtemat är som sagt: Vitt, gult och ljusgrönt.

Vad tror ni?

Det kommer säkerligen bli billigare att köpa bara vanliga prinsesstårtor än bröllopstårtor, och (max 9) marsipanrosor kan väl inte vara så dyrt?

Ett annat plus är ju att man vet att prinsesstårtor är obeskrivligt goda med :)

Vad tros? :)

Kom gärna med andra förslag med! Har nästan 9 månader kvar till bröllop! Men har redan börjat skriva ner massa, massa idéer! :)

• Svar på tråden Vad tror ni om utseendet på denna tårta? :)
  • Uttan

Jag & min sambo har en 5 våningstårta med hallonmousse och chokladmousse i. Täckt av vit sugarpaste med röda rosor och ett bröllopspar längst upp. För detta vill företaget ha 1800:- vilket jag faktiskt itne anser är särskilt dyrt. Vad betalar du för det du har tänkt?

• Pullan88

ca 600-700 kr MAX!

för tårtorna.. sen kansek marsipanroserna kostar lite med.. 

Så det blir ju ändå rätt mycket mindre..

Sen kan man ju tycka att det blir som bröllopstårtor, vill ju ha det lite enkelt och fint..

Och vita tårtor med rosor i färgtemat är ju inte helt fel?

Sen vet man ju att man får goda tårtor med eftersom jag älskar marsipantårtorna :)

Av de tre bröllopstårtor som jag smakat innan, kan jag ju säga att jag inte alls tyckte om det.. kunde inte ens äta upp biten.. Det är min erfarenhet, men man beställer kanske efter smak och får prova innan förhoppningsvis..

Men jag vet inte.. Billigare kommer det i alla fall att bli med minst 1000kr.. och det är ju en del :)

• Amor in aeternum

Jag säger bara:

mmmmm... prinsesstårta!

Supergott!!!! :D

• Semlorna

Ätbara blommor är vacker att ha på tårtan och kostar inte mycket.

Finns ätbar färg man kan använda för att ge tårtorna färg. Man kanske också kan smälta choklad eller vissa typer av godis och stryka på för att göra det lite roligare.

Jag gillar färgglatt så jag vill ha tårtor i olika färger. En gul, en grön och en vit prinsesstårta tycker jag hade varit härligt.

Svar på tråden Vad tror ni om utseendet på denna tårta? :)