• Pullan88

Hur förvara maten? hjälp!

Vi ska ha buffé. och jag tror vi kommit på vad vi vill ha.

- Skivad kotlettrad, champinjonsås, potatis, blomkål&broccoli och kanske lite bröd och sallad till!

Några i släkten försöker övertala mig till potatisgratäng för att det är "finare",

men jag tycker inte alls att det är finare!

Inte godare heller.. Jag vill ju ha maträtten som jag tänkt mig.. Älskar potatis och champinjonsås!

Dock så undrar nu släkten hur i helskotta jag ska kunna förvara potatis till 70 personer!

Ja, hur?

Ska man koka en dag innan så måste man ju kunna värma upp och hålla den fin.. men det går kanske inte?

Kanske får göra den samma dag, men då måste jag få tag på mycket folk.. bröllopet är inte förrän fyra i alla fall..

snälla hjälp! Går det inte att ha potatis till? :(

• Svar på tråden Hur förvara maten? hjälp!
  • delfin78

VÄRMESKÅP   det är kanon bra håller värmen

visst kanske du behöver koka potatisen samma dag  men på förskolor eller skolor finns det stora kastruller  kanske känner någon som jobbar så   låna därifrån eller laga maten där??

annars kan du ju kanske ha potatis i ugn som du kan göra dagen innan och sedan värma det samma dag   men du kanske vill ha kokt potatis

bra att du står på dig   man vill ju vad man SJÄLV vill ha!!

• Pullan88
    delfin78 skrev 2010-09-19 17:47:35 följande:
    VÄRMESKÅP   det är kanon bra håller värmenvisst kanske du behöver koka potatisen samma dag  men på förskolor eller skolor finns det stora kastruller  kanske känner någon som jobbar så   låna därifrån eller laga maten där??annars kan du ju kanske ha potatis i ugn som du kan göra dagen innan och sedan värma det samma dag   men du kanske vill ha kokt potatisbra att du står på dig   man vill ju vad man SJÄLV vill ha!!
    JA!

Men då vet jag ju:)

Vi ska ju koka potatisen på ett stort kök där min moster jobbar.. Det kommer vara ca. 2 mil från bröllopet ska hållas.. Där MÅSTE ju finnas värmeskåp ju :)

Det tänkte jag inte på..

Det är mest min mamma som misstror att potatisen ska hålla, men hur gör man med frakten? Tror ni det håller värmen i 15 minuter om man har det i folie eller något annat?? :)

Svar på tråden Hur förvara maten? hjälp!