• Greeneyes

hjälp med engelska namn på rosor!

Hej!

Vi gifter oss i skottland, och har fått en lista på rekommenderade blommor av floristen, det är framför allt rosor. Men jag har så svårt att hitta hur de verkligen ser ut, storlek osv. Vi har tänkt att ha creme/ljusrosa, så jag vill utesluta alla som drar mot lila, kritvitt eller grönt osv.

Och, vad heter vendelaros på engelska??

Jag skulle bli jättetacksam för hjälp!

*avalanche, 

*sweet avalanche,

*cool water

*akito

*david austen garden roses, 

*pacific blue,

*dutch roses

*sweet akito

Skottland maj 2011
  • Svar på tråden hjälp med engelska namn på rosor!
  • passionsblomman

Jag har svarat dig i din inbox (sent omsider) men jag vill bara klargöra även här att de namn olika rosor bär får de av skaparen av sorten så att säga, och det bär de med sig vart de n hamnar över jorden. Så du kan lugnt fråga efter exakt samma sort överallt. Däremot brukar ofta florister och grossister få sina favoriter och ingen känner till varend asort som finns, alltså kan det hända att din florist får lov att kolla upp enskilda sorter närmare.

Sweet Avalanche är en cremig och rosatonad ros som har sort blomhuvud och fungerar bra både i storlek och färg mot de rosa Pioner du tänker dig.

• Greeneyes

Jättetack för dina svar!!

• wallinbruden

Jag ska ha Heaven, de är ljusrosa, mamma jobbar med blommor där de köper in rosor och denna drar inte alls åt lila det var hon väldigt noga med. Lycka till!!

• Greeneyes

wallinbruden skrev 2010-09-21 11:31:08 följande:
    Jag ska ha Heaven, de är ljusrosa, mamma jobbar med blommor där de köper in rosor och denna drar inte alls åt lila det var hon väldigt noga med. Lycka till!!

Tack för tipset, ska kika på dem

• Greeneyes

Kattpoet skrev 2010-09-21 12:55:31 följande:
    Vendela ros heter  Vendela Rose. www.fiftyflowers.com/product/Vendela-Ivory-Ro...   Lycka till i Skottland,  det är ett underbart ställe,  får man fråga var i Skottland gifter ni er?

Tack! Vi gifter oss på ett litet slott utanför Glasgow

• Kattpoet

Trevligt!

Hoppas ni tar er runt skottland med efter bröllopet, det är ett underbart land.

• Greeneyes

Kattpoet skrev 2010-09-21 18:41:01 följande:
    Trevligt! Hoppas ni tar er runt skottland med efter bröllopet, det är ett underbart land.

Japp, det ska vi

• Kattpoet

Jag vet att detta är inte om rosor  MEN   tre ställen ni borde äta på,  Anstruthers  Fishbar, scotlands bästa fish and chip.   Prova  Oak leaf wine till fisken, underbart gott.

Edinburgh,   Gourmet Burger kitchen  och Oink, underbar mat, nom nom...

Svar på tråden hjälp med engelska namn på rosor!