• It is time

Bröllop i alperna?

Hej,

Vi har tänkt gifta oss utomlands, helst någonstans i alperna, dvs ett vinterbröllop men snö och allt. Finns det någon här som har erfarenhet av det? Platser? Vigselförrättare på svenska kanske? Mat? Blommor? osv...

Vi tänkte skriva papper och så hemma och gifta oss borgligt där nere.

Hoppas på svar verkar svårt att hitta annars på nätet...

• Svar på tråden Bröllop i alperna?
  • Silver lining

Hej!

Jag planerar oxa vinter brollop, fast hemma! ... och vi bor inte i Sverige sa jag har kollat en hel del efter bilder till inspiration....

Jag sag nagra bilder pa nagon hem sida om broellop i Chamonix..sak se om jag hittar det igen och skicka laenk.

Ang vigesel foerraettare som kan svenska: jag kan tipsa att du kollar/kontaktar Svenska Kyrkan (i det land du taenker ha) eller Svenska ambassaden; de har en hel del.

Men foer det maste nog veta var! Frankrike? Schweiz? Italien? Oesterike?

• Thinkerbelle

Min blivande mann jobbat tidligere i Kitzbühel, og vi var der og i Salzburg på vinteren, rundt jul, og det var så fantastisk vakkert! såå stemningsfullt!

Jag drömte lite om vinterbröllop men min blivande mann vil gifte sig på sommeren, så det blir juni 2011..

Ser för mig glüwein eller liknande varm drycka efter vigselen, og masse ljus og sånn utenför festlokalen=)

Masse lycka til!

Svar på tråden Bröllop i alperna?