Tiger Lou skrev 2010-09-24 13:13:22 följande:
Ni som har ätit det - brukar man bli sämre i början? Alltså ännu ledsnare och få ännu mer ångest? Vet inte vad jag skulle ta mig till om det blev sämre.. Isolerar mig redan som det är idag och är orolig att jag skulle behöva göra ett studieuppehåll om jag blev sämre. Att man ska behöva känna sig ännu mer stressad av att "inte hänga med".
Alltså, jag har ju som sagt aldrig ätit antidepressanter, utan har endast ångestdämpande som jag tar vid behov. De fungerar bums, man blir alltså inte sämre för att sedan bli bättre, men dem ska man ha noggranna läkarordinationer för att kunna äta varje dag.
Skolan och vardagen KOMMER att ordna sig. Oroa dig inte för det. Tro mig, allt kommer att bli bra.
(Det finns f.ö. en bok som heter Fri från oro, ångest och fobier, skriven av psykologerna Maria Farm Larsson och Håkan Wisung. I den förklaras ångest och oro på ett tydligt sätt, och det finns en del övningar man kan göra hemma. Jag har läst den och tyckte den var ganska bra.)
Det låter absolut som om du skulle må bra av att få komma till en läkare och "prata av dig", hoppas du samlat kraft och beställt en tid. Det svåraste är att ringa det där första samtalet. Sen blir det bättre.
Hoppas du får hjälp fort och börjar må bättre.