• JohannaDaniel

Vad kostade din bukett?

Som rubriken: vad kostade din brudbukett? vad var det för blommor och har du någon bild på den?

• Svar på tråden Vad kostade din bukett?
  • Moster Stina

Hej!
    Är ännu ogift!
    Men bara så du vet kan priserna variera jättemycket, eftersom de speciellt utvalda blommorna måste upphandlas i en auktion. Det är det som styr vad styckepriserna kostar för dagen. 500 kr kostar det extra ungefär att få den bunden hos floristen.

Själv tänker jag komma tillräckligt billigt undan genom att binda buketten själv. Finns tips på nätet, så jag har redan övat med billiga matbutiksblommor och grönt. Det blev JÄTTEfint! Men sen köper jag så klart de allra finaste rosorna hos floristen!
    Lycka till! Kul tråd! Skall bli kul att se folks bilder!

• Pärlis

Nu var det ju min käre man som betalde blommorna. Men tror att det blev 2000 kr för brudbukett, tärnbukett, corsage till honom och corsage till best man.
    Jag hade rosor, ranunkler och hjärta på tråd. Samt pärlor.

• Sanna2010

jag betalde 1800 för brudbukett, tärnbukett och 2st cosager! har ingen bild ännu... gifte oss i helgn

• Alorna

Jag betalar 3000:- och då får jag en egen designad brudbukett, tärnbukett och 2 st corsage. Alla blommor är konstgjorda så dom kommer hålla för evigt :)

• millimillan

Min vackar brudbukett bestod av tre stora fina solrosor i en stavbukett som jag sodde ihop själv. Hur enkelt som helst och det blev kanonfint på vårt bondbröllop i somras! Buketten tillsammans med ALLA blommor till dekorationen gick på 550kr!

• JT2010

Jag hade en rund handbunden bukett med enbart stora rosa rosor som kostade 2000kr, den var stor, ca 30cm i diameter så den vägde bly...

• KlaraV89

500 kr på Agnes och Lisa vid Hötroget.

• Mariabridetobe

Jag ska gifta mig i maj nästa år och har kollat runt lite, vill ha en rund med röda rosor, hjärtan på tråd och pärlor, om den är handbunden gick priset på ca 800 och om ville ha i sån där de sätter fast blommorna i (tappade namnet ) Så skulle det kosta 500 kr extra.

• BrideBecks

Jag betalade 2700 för brudbukett, 3 st tärnbuketter och 2 corsage. Blev dyrare än jag tänkt mig men så otroligt vackra blommor att det kändes värt varenda krona.

• Heloise

Jag betalade 2800kr för 3 corsage, 1 brudbukett, 3 tärnbuketter och 1 blomhårsmycke.

Då valde jag blommor som var i säsong när vi gifte oss, som lavender, riddarsporre, blåklint, jordgubbsblad etc. Bild finns i galleriet,

• sjuttiosexa

Moster Stina!

Har du några bra tips på sidor där man kan få tips på hur man gör sin bukett själv? Jag känner mig för snål för att betala 1800-3000.- för blommor jag ska ha en del av min dag! ,-)

• Uppsalabrud2010

Jag betalade 1500:- för brudbuketten

• Uppsalabrud2010

Uppsalabrud2010 skrev 2010-09-27 17:15:11 följande:
    Jag betalade 1500:- för brudbuketten

Glömde skriva att jag hade stora röda rosor och murgröna samt texasgräs i.

Tärnbuketter: 300 kr st 1 ros, brudslöja och sisal

Corsage: 100 kr st i ros och brudslöja

Funderade också på att fixa blommorna själv, men eftersom vi gifte oss kl 13 så fanns det ingen tid ´över till det.

• TalisQualis

Jag gifter mig i New York (om två veckor wiee) utan släkt o vänner och vill på nått sätt kunna behålla min bukett. Så, det blev en siden bukett från en hemsida som bara inriktar sig på brudbuketter. Skitsnygg är den, känns, ser och luktar riktig! Den kostade mig ca 400kr och då fick jag med en matchande corsage också.

(bild i mitt galleri)

• Lillskoj

Vi betalade dygt 5 000 kr för min bukett, 3 tärnbuketter, 4 corsage + bordsdekoration. Bilder finns i mitt galleri!

• Peppo79

Jag betalade ca 850 spänn för 10 Grand Prix rosor (brudbukett (7 rosor) + tärnbukett (2 rosor)) och 13 Red Naomi till corsage och dekorering på borden.
    Jag band min och tärnans buketter själv (enkla) och gjorde corsagen.

I mitten av rosorna hade vi pärlor som jag köpt på nätet. Bild finns i mitt galleri.

Svar på tråden Vad kostade din bukett?