• Tri

Vintertema på menyn - äpplen med vaniljsås?

Sitter och klurar på en meny för ett, om ett år och lite till, stundande bröllop. Tanken är att det ska gå av stapeln i januari/februari.

Vi kommer att ha utevigsel och sen middag i anslutning till vigseln. Min tanke är att alla gäster bjuds på varm äppelcider istället för champagne efter vigseln eller kanske glögg/vin chaude.

Som förrätt är jag av nån anledning inställd på jordärtskocksoppa med nån form av knaprigt tilltugg, parmesankrisp el liknande. Min sambo föreslog varma äpplen med vaniljsås till efterrätt. Först kändes det lite vardagligt men ju mer jag tänker på det ju bättre känns det.

Frågan är vad man ska ha däremellan. Nån form av viltkött känns ganska naturligt men också lite förutsägbart. Några andra tips?

Tri - the way to live :)
  • Svar på tråden Vintertema på menyn - äpplen med vaniljsås?
  • Sebastiána

Äppel med vaniljsås är ju bara sååååå gott! Jag gillar hela ert upplägg. So what om det är förutsägbart med vilt (vildsvinskött hade varit toppen t.ex)? Jordärtskockssoppa är så gott att tårna krullar sig bara jag tänker på det

Sammanfattningnvis: MUMS!

• Tri

Jag tänkte råddjur, men vildsvin är absolut perfekt. Hoppas budgeten håller?! ;)

Är lite inne på en femrätters med förrätt, fisk, kött, efterrätt, tårta. Då skulle en enkel varm köttbit vara perfekt och så en svensk sashimi på insjölax och pepparrot till det funka...

tåkrull här också :D

• GnuGS

Oh, så gott allt låter!

Jordärtskockssoppa vet jag att en av mästerkockarna (om det är Tom Sjöstedt?) brukar ha som standardtips för lyxiga hemmabjudningar; tycker det låter jättegott även som bröllops-förrätt.

Och äpplen med vaniljsås - vilken hit! Dina fisk- och köttidéer låter också toppen...

• newyorkbrud2011

Gud vad gott det låter! Tack för dessa tips! Jag gifter mig den 8 Januari 2011 och vi har inte satt menyn ännu.

• Tri
    newyorkbrud2011 skrev 2010-09-25 15:07:56 följande:
    Gud vad gott det låter! Tack för dessa tips! Jag gifter mig den 8 Januari 2011 och vi har inte satt menyn ännu.  
    Oh så spännande! Hur går det med de övriga planerna? Jag är ju inte ens förlovad än Tror att det blir förlovning i november då vi är i Chile och firar vår ettårsdag :) Men jag tänker att det är bra att vara ute i god tid!

Svar på tråden Vintertema på menyn - äpplen med vaniljsås?