• E090422

Fråga den blivande tärnan

Nu har jag äntligen bestämt mig för vem tärnan ska vara. Men jag vill göra det lite speciellt när jag ska fråga henne.

Jag har inte kännt den här tjejen speciellt länge, men vi har kommit varandra nära under en väldigt kort tid och jag vet att den här personen kan jag säga vad som helst till!
    Jag vet också att det är till 99% hon som kommer hålla i min möhippa, utan att hon ens hade blivit tillfrågad.

Men hur ska jag göra det speciellt, vill inte bara "hej, vill du bli min tärna?"

• Svar på tråden Fråga den blivande tärnan
  • gunge

jag skrev ett vacker kort som jag slog in och gav till min svägerska ( som ska vara min tärna ) i julklapp... När hon öppnat slängde hon sig runt halsen på mig och va överlycklig över uppdraget.. :D:D

• delfin78

bjud henne på middag och prata om bröllopet. sedan så ger du henne ett papper med olika fina klänningar på och frågar: vilken tycker du e finast? (behöver ju inte vara aktuella klänningar för bröllopet...).
    så säger du att du gärna vill att hon ska vara din brudtärna och berätta varför....

om du vill pyssla lite så kan du göra små paket med saker som antyder: brudtärna   ex. klänningar, brudpar, kort på henne .m.m.

• E090422

tack, båda är jättebra! =)

• torildsdotter

Jag skrev också ett brev till mina tärnor som jag sedan lämnade över personligen på en restaurang. Det är kul att de har nåt att spara som minne!

Svar på tråden Fråga den blivande tärnan