Varning för Anders Fransson i Norrtälje kommun
Vi gifte oss i slutet av augusti. Vi skrev ihop vigselakten själva eftersom Anders bad oss göra det. När han läste den var han sur och otrevlig och tyckte det var för mycket att läsa (fast att han innan hade sagt att han läste upp så mycket som vi ville... och det vi hade skrivit tog under 5 minuter att läsa...). Så vi kortade i texten.
På vigseldagen kom han dit och verkade ha något målsättning att ta sig igenom det hela så fort som möjligt, jag har aldrig ens hört någon läsa så fort. Ingen hörde vad han sa, gamla mormor hade inte en chans att höra något när inte ens vi själva hann höra vad han sa. Trist och vi var väldigt förvånade.
Vad värre är, nu en månad efter vigseln har han fortfarande inte skickat in blanketterna till skatteverket. Jag har påmint ett tiotal gånger och bönat och bett att han ska skicka dom. han säger att han visst har skickat blanketterna. två gånger tom. enligt skatteverket tappar dom aldrig bort blanketter, och definitivt inte två gånger. dessutom hör jag ju att han ljuger. Har bett honom skicka blanketterna direkt hem til mig så ser jag till att dom inkommer till skatteverket. men det vill han av någon konstig anledning inte göra.
Vill därför ge ett råd som jag önskar att vi hade fått innan vi bokade vigselförrättare - boka inte Anders Fransson...