Tackkort till dom som inte kom
Min mormor och farmor kunde inte vara med på bröllopet, men dom gav presenter ändå.
En duk av mormor och pengar av farmor.
Så vad skriver man i tackkorten till dom?
Min mormor och farmor kunde inte vara med på bröllopet, men dom gav presenter ändå.
En duk av mormor och pengar av farmor.
Så vad skriver man i tackkorten till dom?
Tack för gåvorna och att ni önskar att de var där i era tankar kanske? :)
tack för uppvaktningen i samband med vårt bröllop? Skickar man en gåva men inte kan närvara personligen så har man ju ändå uppvaktat.
Egentligen ska ju brudparet tacka för presenterna och inte för att gästerna ätit och druckit på deras bekostnad.
Allra helst ska ju varje gästs present tackas för skilt, t.ex. "tack för den vackra glasvasen, vi glädjer oss åt den varje dag", "tack för den fina brödrosten, den används flitigt" osv. Däremot ska man alltså inte tacka gästerna för att de var med på dagen.
Är man riktigt petig är det gästerna som ska skriva och tacka för att de fått vara med på bröllopet, men det är det knappast speciellt många som gör numera.
Men det är ju inte så svårt! Det är ju bara att skriva:
TACK snälla mormor för duken. Den kommer att bli jättefin på bordet!
Kramar från oss!
TACK snälla farmor för bröllopspresenten! Perfekt då vi snart åker på bröllopsresa eller något!
Kramar från oss!
Tack för era svar.
Det får nog helt enkelt bli "tack för uppvaktningen", trots att jag tycker det låter väldigt konstigt.