• JohannaDaniel

Gifta sig i Thailand??

Jag och min bättre hälft hade från början planerat att gifta oss i augusti, kyrkligt med alla våra vänner och åka på en mini semester efteråt men.. ju mer jag planerar ju mer leds blir jag, jag vill ju så klart gifta mig men just nu vill jag helst bara åka till Thailand, bara jag och mannen och vigas på en strand.. För mannen spelar det ingen roll, eller ja han blev jätte glad när jag sa det och tyckte vi skulle boka en resa på en gång och åka  

Men.. om vi nu bestämmer oss för att åka till Thailand och gifta sig hur funkar det då med det rent praktiska, hur får vi kontakt med någon som kan viga oss där, som kan fotografera och blommor för all del, hur fixar vi det?

Det blir många frågor men jag är helt novis på utlandsvigsel

Jag antar att det är av rätt stor betydelse men vi kan nog tänka oss att vigas i Sverige för att sedan bara ha ceremonin i Thailand!

• Svar på tråden Gifta sig i Thailand??
  • tessan1982

hej Det finns ju många vägar att gå om man vill gifta sig i thailand. först och främst borde ni kontakta en koordinator som kan hjälpa er med vigsel och fest mm. Var i Thailand vill ni gifta er? Visst går det att få vigseln laglig, men det kostar några tusenlappar att få det genomfört. Lycka till!

• JohannaDaniel

Hej!

Jag trillade precis in på svenskakyrkan.se och hittade en del användbart där så jag börjar i alla fall känna mig lite klokare nu!

Känner mig lite dum (igen) nu men vart får vi tag på en koordinator??

Precis vart har vi ingen aning om än, ingen av oss har varit dit tidigare!

Tack!

• willyoumarryme

Hej!
    Är lite i samma läge...har surfat runt lite och snubblat över lite info som jag delar med mig av till dig:

www.lamoetweddings.com som jag har haft lie kontak med. Dom kan fixa det mesta som du önskar. Tjejens om jag mailat med verkar väldigt engagerad och har vad jag förstått bra rykte. De fixar mest på Phuket.

Annars verkar många åka till Koh Lanta där det finns flera som fixar bröllop bl a Travel Insigt och Lanta Divers.

Även paradiseweddings.com har ett stort utbud samt phuket-discovery.com

Inte alla verkar fixa så det blir en laglig vigsel men några gör det.
    Lycka till! :)

• JohannaDaniel

OM vi bara vill gifta oss oss två på  stranden, utan blommor, middag och allt det där, hur funkar det då? kontaktar vi bara svenskakyrkan där då och bokar tid?

Vi har inte bestämt hur vi faktiskt ska göra än men just nu känns det som en rätt skön idé! Så hysteri-trött! 

• dart

Vi hade också planer på att gifta oss i Thailand, men nu blir det Gotland i december i stället! :o)
    Jag kan verkligen rekommendera dig att kontakta www.lamoetweddings.com 
    Tess, som är ansvarig är en helt underbar människa. Var ut med dem på en vanlig båttur för några år sen när vi var i Thailand.
    Lycka till!

Svar på tråden Gifta sig i Thailand??