Thailand i Juni?
Vi har börjat kolla på bröllopsresor och vill åka någon dag efter bröllopet, och det är i juni nästa år. Thailand är ju ett av drömresemålen vi har, men är det helt kört att åka dit i juni? Någon som vart där den tiden på året?
Vi har börjat kolla på bröllopsresor och vill åka någon dag efter bröllopet, och det är i juni nästa år. Thailand är ju ett av drömresemålen vi har, men är det helt kört att åka dit i juni? Någon som vart där den tiden på året?
Om jag inte har helt fel så är det välregnperiod då? Min kompis va där mitt i sommaren och vart jättebesviken då det regnade nästan hela tiden. Jag har varit där i januari/februari och då va vädret toppen hela tiden.
Annars är Thailand ett fantastiskt land att åka till!!
Hmm.. Vi ska med gifta oss i Juni,
men vi väntar med resan till i början av januari.. det ska vara underbart då ja som sagt :)
Vänta ett halvår är ju inte så mycket??
Ni kan ju övernatta på hotell tillsammans dagen efter bröllopet istället.. det är ju också mys!
I januari är det dessutom mycket billigare än i december om ni tänker så :)
Kör på vintern istället, mycket bättre då vad jag hört..
men det kan ju vara fint fastän det är regnperiod, men ni får chansa lite så att säga:) Hade själv samma problem med att vilja åka till karibien då, men vill inte chansa i regnperioden, så det blir thailand ett halvår senare istället, inte hela världen :)
Min syster var i norra Thailand i juni förra året och det var kanonväder då.
Tack för svaren!
Ja det är lite svårt. Det är ju en stor risk att åka på sommaren, har hört från några att det har vart jättebra men samtidigt är det ju som sagt regnperiod. Vad svårt det blir! Får välja mellan att åka direkt till ex. Grekland eller vänta ett halvår för att åka till drömresemålet helt enkelt.. :)