Jag bor i Paris (har bott här sedan 2001)och om du preciserar lite mer av vad ni vill ha ut av resan, vad ni vill uppleva och se sâ kan jag nog hjälpa er med tips.
Katakomberna är ett mâste, jag har varit nere flera gânger dâ jag vill att alla mina vänner som kommer skall se det. Det är speciellt minst sagt... Om ni vill ha romatik sâ âk ut till Versaille och gâ runt i parken, ni behöver ej gâ in pâ slottet om ni inte vill, men parken är otroligt vacker. Pâ kvällarna brukar de ha ngt som kallas 'grandes Eaux Musicales", de spelar musik och gör saker med fontänerna, svârt att förklara men mäktigt att se och höra. Ett annat mâste är Monets trädgârd, otroligt! Tänk dig hans mâlningar men i verkligheten!
Ta med er bekväma skor, för det som är bra med Paris är att det är inte för stort för att promenera frân ett monument till ett annat. Och sâ fâr man se sâ mycket vackert under tiden. Vandra runt i kvarteren runt Montmartre, sâ fâr ni den rätta pittoreska Pariskänsla, men missa inte Canal st-Martin. Ta en kaffe i Tuileries och bara njut av solen och turisterna som traskar omkring där.
Tänk pâ att allt tar längre tid än man tror, Louvren t.ex tar mer än 1 dag. Det finns sâââââ mkt saker att titta pâ där inne .
Det finns sâ mycket att se och att hitta pâ i den här staden. Ett tips är att ni köper en guide över staden typ lonely planet eller dylikt. De har mga bra tips om lustiga och konstiga saker över staden.