• Emblas Mamma

Fotografering! :) Fler tips?

Min klasskompis ska fotografera mig,

hon är riktigt duktig och äger även en riktigt bra kamera:)

Nu hade vi tänkt ha vigseln klockan 16,

om jag är hos frisören redan vid åttatiden så borde vi väl kunna fotai 2-3 timmar mellan 11 och två? Eller 12 och tre?

Vi hade tänkt vara på två olika ställen, först hos svärmor vid ekarna som dom har vid vattnet, gräsmatta hela vägen ner:)

- vågar vi vada barfota i vattnet eller kommer någon ramla? :) Hade varit så fint!

- kommer vara ute på en åker med långt gräs och blommor och liksom vandra där och hålla upp klänningen..tjusigt :)

När vi ska åka till ställe nr två (10 minuter iväg) tänkte vi att jag kulle sitta på en häst och min m2b leda mig:)

Och sen även fixa med lite annat smått och gott..

tror ni det låter okej? Min kompis är övertygad om att det är bra, och jag tror med det.. temat är lite "bondbröllop" haha :)

eller vad man ska säga... temat kommer inte vara så på festen sen kanske, men vill gärna ha lite sånna underbara lantbilder eftersom jag alltid bott på landet..

vad tror ni? Spännande och lite roligare? :)

• Svar på tråden Fotografering! :) Fler tips?
  • mattiasFästmö

låter jättehärligt och vackert

• Emblas Mamma

skönt:) då är det ju okej med andra ord:)
    har aldrig blivit fotogreferad innan ;D

• Martinaa

Tycker det låter bra. Ha marginaler säger jag bara! Frisören kommer ta längre tid än beräknat kan jag nästan lova och fotografering tar tid det också. Ska ni ha djur med (hästen) så kan man ju räkna med lite trubbel också, även om det säkert går jättebra. Se till att hästen inte blir skrämd om du har en stor klänning, och kanske öva på att sitta upp med klänning.... (ha pall tillgänglig).

• Emblas Mamma

Men om det nu är så att det är JÄTTEdåligt väder den18 Juni,

ska vi då strunta i att fotografera oss och helt enkelt ta det en dag som är vacker, och betala frisören ännu en gång och göra om? :)

frisören kommer bara kosta 1000kr så det är väl ganska okej..

hur skulle ni göra?

Men om det nu är så att det är JÄTTEdåligt väder den18 Juni,

ska vi då strunta i att fotografera oss och helt enkelt ta det en dag som är vacker, och betala frisören ännu en gång och göra om? :)

frisören kommer bara kosta 1000kr så det är väl ganska okej..

hur skulle ni göra?

Martinaa skrev 2010-09-30 18:47:46 följande:
    Tycker det låter bra. Ha marginaler säger jag bara! Frisören kommer ta längre tid än beräknat kan jag nästan lova och fotografering tar tid det också. Ska ni ha djur med (hästen) så kan man ju räkna med lite trubbel också, även om det säkert går jättebra. Se till att hästen inte blir skrämd om du har en stor klänning, och kanske öva på att sitta upp med klänning.... (ha pall tillgänglig).
    Jo, jag har tänkt på det..

men klockan 8 är väl ändå rätt jättetidigt? :)

Då är det 8 timmr till bröllopet.. tror inte det kommer ta hur lång tid som helst då jag inte ska ha en jätteavancerad frisyr:) sminket gör jag själv lite snabbt, är nämligen duktig på att sminka mig så det ser naturligt ut:)

kan det ta några timmar allt som allt.. och sen då? :) Behöver nog int egöra så mycket mer än att slänga i sig lite mat och sen fota för fullt :)

• mattiasFästmö

ha en alternativ plats inomhus som plan B? tror ändå att när ni ser tillbaka på fotona så vill ni att det är från eran bröllopsdag, gör ni dom typ en vecka efter så är det ju faktiskt inte alls alla de känslor och sånt man har på sin dag.

• Emblas Mamma

Nje..

vill verkligen ha alla dessa utomhusbilder som betyder allt för mig!

jag menar.. vad är kort i kyrkan jämfört med på hästryggen, i bokskogen, i vattenbrynet och på den stora ängen med fullt av sommarblommor?

finns ju verkligen inget inomhus som tilltalar mig då jag är en riktig utomhustjej..

vill ju gärna smälta samman med skogens mysterier och bli ett med det i bröllopskortet..

har nu hittat 3 olika ställen vi ska fota på, med några minuters mellanrum då..

allt annat känns dötrist :)

Då betalar jag hellre mer pengar på frisyr och gör det en annan dag, spelar inte så stor roll vilken dag det är, bara det är vackra bilder att minnas :)

Svar på tråden Fotografering! :) Fler tips?