Inlägg från: Love Story |Visa alla inlägg
  • Love Story

Kan man ta betalt för alkoholen?

Tycker det låter helt ok! Som gäst hade jag inte tyckt att det var något konstigt, 10 kr är riktigt bra pris. Vi hade själva från början tänkt att göra så, bjuda på drickan under maten men ta en symbolisk tia för drinkar efteråt. Nu lutar det mot att inte göra det, men det är bara för att vi inte hittar nåt bra system för vem som ska stå i baren och ta betalt.

• Love Story
    sandviken skrev 2010-10-01 11:48:09 följande:
    jag tycker det fungerar bättre när man tar lite betalt för drickat, annars så brukar det sluta med halvfulla burkar blir lämnade lite överallt... man behöver ju inte ha nån som står i baren för att ta betalt, det räcker ju med en skål eller liknande, så får dem lägga pengarna i den. några kommer säkert glömma betala ibland, men det spelar ju ingen större roll, och några kommer säkert betala för mycket.  
    Nja, skulle vi ha en bar så får den inte vara obevakad. Betalningen i sig är ingen större fråga men vi kommer att en viss gäst som tenderar att dricka alltför mycket, särskilt om det finns alkohol lätttillgängligt. Det har blivit riktigt jobbigt t.o.m. på vanliga hemmafester och vi vill inte ha det så på vårt bröllop. Alternativen att ha kompisar som håller koll på honom och säger till har kommit upp, dessvärre brukar de inte göra det annars vilket inte får mig att tro att de plötsligt kommer att göra det på vårt bröllop. Att inte bjuda honom skulle vara konstigt då min sambo umgås med hans bröder och de alla ingår i ett gäng som har hållit ihop i flera år.

Hamnade lite på ett sidospår här. :) Alkolås till kylen kanske?

Svar på tråden Kan man ta betalt för alkoholen?