Inlägg från: J och J |Visa alla inlägg
  • J och J

9 juli 2011?

Vi har också tänkt oss den 9 juli =)

vi vill ha vigseln utomhus så har inte bokat någon kyrka eller lokal ännu. 

Han friade den 9 nov så det är lite nytt fortfarande.

men då vi bor i Skellefteå tror jag nog att det ska den 9 nov iaf. :D

Men ligger lite efter jämfört med er då...igår meddelades familjerna. men lite skönt att ha andra som följer samma tidsram

• J och J

Tack. Ja det var mysigt!

Jag har precis renoverat min nyinköpta lägenhet. och det var bjudet till inflyttningsfika så ingen visste. men folk anade...här har det väntats länge att vi ska förlova oss.

så det var roligt. fake ringar som dom såg på fingrarna endel fortare än andra. 

en glad överraskning =D

• J och J

jag sitter för fullt o pysslar med våra save-the-date kort. många är långväga gäster så vi tänker skicka sådana.

det är målet innan jul. sen är det jul och i januari tar vi nya tag =)

vi var på provfotografering med vår fotograf. superskoj men kallt i -16 grader.
    ska träffa henne o prata mera sen.

lokal har vi prel. bokat. måste bara komma på hur vi ska fixa väggarna och placera borden.

prästen är ringd o ska kolla om han var ledig då. vigseln är utomhus så vi ska bara kolla upp backup lokal. i februari träffar vi en eventuell catering. dom caterade min systers bröllop.

frisör blir blivandes syster så vi har hela våren att öva.

vi har dock lite problem eller jag att välja tärnorna.

bara save-te-date korten blir klara så ska vi ta en paus till efter nyåret =) 

• J och J

Nu har det som börjat komma igång för oss.
    Vi funderar på menyn och har kommit fram till att vi vill ha norrlandsinspirerat.
    så har ni tips. blir nog buffé

vi kollar på lokaler fortfarande men var i en loge igår. och har nog i stort bestämt oss för den. rätt dyr bara men rätt känsla så vi tycker nog det är värt.

har svårt att veta vart vår utomhusvigsel ska vara och hur man ska lösa allt med sittplatser, musik osv.

vi har kommit på ett tema och färger. Resetema blir awesome. limegrönt, turkos  o lila.

Fick lite panik över klänningen men känner mig nog trygg med den ändå.

och har två av mina tre tärnor. t.om kommit på tyger till deras klänningar. 

save-the-date utskickat och nu filar vi på text o utformning av inbjudningarna.

annars pysslar vi mest med pyntdetaljer  

• J och J

vi har nu bokat en lokal. superfin loge.
    och vigselplatsen bestämd. en superfin paviljong. hur vi ska lösa sittplatser osv vet vi inte men det löser sig på nåt sätt.

sonjarosen: FIIIN klänning

fotograf är sanslöst dyrt!
    fotograf avbokad och ombokad till min svåger som erbjöd sig och väldigt gärna ville fota hela bröllopet. han är superduktig och fotat pressfoto osv.

idag har vi pysslat med lite pynt. finfina papier mache luftballonger och zeppelinare =D
    och jag pysslat med corsager i knappar.  

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • J och J

bara bestäm och boka eller inte boka.
    det är sååå skönt att få det avklarat och bestämt. och hur man än gör blir det nog ett fantastiskt bröllop bara lite olika =) men vi velade och till slut bestämde vi oss. då kan man lättare fundera över alla detaljer och dukning osv. och man har en stor grej avklarad och det är ju alltid skönt.

så roligt!! va ska du ha för sorts klänning?

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
Svar på tråden 9 juli 2011?