• Noella

OSA datum,när?

En snabb och enkel fråga,

Hur långt innan bröllopsdatumet ska man sätta OSA datumet?

• Svar på tråden OSA datum,när?
  • Uttan

Jag tycker det beror lite på hur mycket man behöver ordna åt människorna och hur många det är.

Vi måste ordna boende, mat och skjuts åt alla 70 gäster så vi satte osa 1 månad före.

• Noella

50 personer, alla bor här i närheten.Inte speciellt komplicerat. 3 veckorkanske?

• lunagarden

Vi har mest långväga gäster och kommer att sätta OSA 2 mån innan så vi hinner med en inbjudningsrunda till när vi vet hur många som tackat nej  

• Uttan

Ja, 3 veckor låter väl rimligt. Se bara till att cateringföretag (om ni använder det) inte tar extra för att man anmäler efter en viss tid osv, för man får ju alltid ringa runt efter osa datumet för alla behagar inte svara.

• mattiasFästmö

vi satte runt 2 månader innan, just därför att vi ville ha tid på oss att planera och fixa. Och sen för att även våra gäster skulle kunna boka hotell och liknande

• S2011

vi gifter oss 30/7 och har osa 15/6 - det känns lagom länge för att hinna ordna med allt.

• zunzilk

har för mig att jag läst någonstans att O.S.A datum ska vara 1,5 mån innan bröllop och inbjudningskorten skickas 3 mån innan.

• Mimini

Jag ska skicka inbjudningarna i eftermiddag.
    OSAt är satt till den 30 november.. Gifter oss den 18 december =)
    Eftersom många redan vet om att det är just den 18de så är det många som redan planerat det så därför har inte inbjudningarna blivit skickade ännu och osat är väldigt kort då det bara är vi själva som ska stå för maten och så vidare...

Svar på tråden OSA datum,när?