• ClaraH

Funkar det att göra festprogrammet i word?

Är det någon som gör sitt festprogram i word? Hur har det gått för er i så fall och hur har ni "byggt upp" det?

Jag försökte få publisher att fungera men tyvärr täckte inte den officeversion som jag har även publisher. Sen provade jag verktyget de har på Bröllopsguiden men det var helt hopplöst omständigt att skriva in olika texter så jag gav upp.

• Svar på tråden Funkar det att göra festprogrammet i word?
  • Aleta

Vi gjorde vårt i Word.
    Eftersom vi ville ha stående A4, vikt på mitten, så använde vi spalter. 
    Vi lade in bilder och ramar där vi ville ha det. Vissa sidor hade vi dubbla spalter, andra körde vi enkelspalt på.

• ClaraH

Tack för svaret. Jag har börjat lite så, då kör jag nog vidare på det.

• ClaraH

J3nny skrev 2010-10-03 22:15:54 följande:
    kortdesign.se/default.aspxSka du ha dubbelsidigt festprogram har de jättebra mallar för Word! Beskrivning hur man skriver ut också...

Tac så jättemycket! Det här ska jag kolla vidare på.

• Erik och Pernilla

...vi började i word men det var ganska kämpigt när man la till material och det blev flera sidor. Vi ville ha bordsplaceringen i mittuppslaget för att det skulle vara enkelt att slå upp och utgå ifrån samt att det skulle bli snyggt när det skrevs ut över två sidor (halva a4 på längden). Publisher blev vårt val efter många timmars kämpande framför datorn. här är vår mall vi använde diabetestankar.blogspot.com/2011/01/tillverka-festprogram-microsoft.html

• ClaraH
    J3nny skrev 2010-10-03 22:15:54 följande:

kortdesign.se/default.aspx?page=skapa_festpro...

Ska du ha dubbelsidigt festprogram har de jättebra mallar för Word! Beskrivning hur man skriver ut också...

Jag har kört vidare på denna och tycker att det har fungerat bra, men vi ska till exempel inte ha bordsplaceringen i festhäftet. Dessutom hade jag inte tillgång till Publisher, fast det är väl förstås bara att köpa till.
Svar på tråden Funkar det att göra festprogrammet i word?